Kiiruseületajad toovad põhjenduseks möödasõidu

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Täna ja homme mõõdavad viis politseipatrulli 12 tundi järjest Tallinna–Tartu maanteel kiirust, et rahustada liiklust suure liiklussagedusega teel. Ka Järva Teataja käis vaatamas, kuidas kiiruseületajate tabamine käib.

Järva Teataja kohale jõudmise hetkel olid politseijõud ametis rekajuhi rajalt maha võtmisega. Juht ise põhjendas kiiruseületamist sellega, et pidi õigeks ajaks sadamasse jõudma. "See on kellaaja peale minek," lisas ta. Paide politseijaoskonna välijuhi Valdur Mõttuse sõnul ei saa veoautod üldjuhul kiiruspiiriku tõttu sõita kiiremini kui 90km/h, kui ei ole midagi tehniliselt muudetud. «Muidugi on selliseid juhuseid ka olnud,» lisas ta.

Kella üheteistkümneks oli Mõttuse sõnul nende patrull tabanud ligi 10 kiiruseületajat, kellest osa pääses vaid hoiatusega. Politseijaoskonna juht Margus Toomsalu lisas, et politseinike eesmärgiks ei ole kedagi karistada, vaid lihtsalt liiklust rahustada ning juhtida tähelepanu ohutule sõidustiilile. «Peamiselt põhjendatakse kiiruseületamisi möödasõitudega, kuid tegelikult ei tohi möödasõite sooritada piirkiirusest suurema kiirusega,» selgitas Toomsalu.

Õige pea otsustasid politseinikud liikuda kilomeetri võrra edasi, et seal mõõtmisi jätkata. Uues asukohas peatati viis kiiruseületajat. Esimene neist oli noormees, kes sooritas möödasõitu kiirusega 125km/h. «Siin on hea sirge lõik, sellepärast ongi palju kiiruseületajaid,» selgitas Toomsalu. Tänahommikuse kiirusrekordi püstitas välismaalasest mootorrattur, kes 90km-se piirkiirusega teelõigul 138km-se tunnikiirusega sõitis.

Politseinikud leidsid, et üldiselt jagunevad kiiruseületajad sooliselt pooleks. «On päevi, kus pea kõik on naised. Täna on rohkem mehi olnud,» lisas Mõttus.

Järva Teatajale tõid kiiruseületajad põhjuseks nii kiiret elutempot kui ka möödasõidust tingitud kiiruseületamisi. Toomsalu hinnangul on sellised vabandused tavapärased, kuid õigustamatud. Ta pani südamele, et liiklejad varuksid endale sihtpunkti jõudmiseks aega, et seeläbi vältida kiirustamist ning sellest tulenevalt ka teiste inimeste elu ohtu seadmist.

Tagasi üles