Skip to footer
Saada vihje

Eesti Pagari käive kerkis kuue miljoni euro võrra

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti Pagari tooted.

Pagaritööstuse Eesti Pagari käive kasvas möödunud aastal võrreldes tunamulluse aastaga 13,6 protsenti ligi 50,4 miljoni euroni.

Ettevõtte majandusaasta aruandest selgub, et pagaritööstuse puhaskasum kasvas aastavõrdluses 7,5 protsenti pea 1,4 miljoni euroni.

Kui 2015. aastal teenis ettevõte müügitulu 40,6 miljoni euro väärtuses ning 2016. aasta 44,4 miljoni euro väärtuses, siis mullu ületas pagaritööstuse käive 50 miljoni euro piiri. Seejuures teenis ettevõte 95,1 protsenti oma müügitulust Eestist, kus see kasvas aastaga 12,8 protsenti 47,9 miljoni euroni. Lisandusid veel 1,9 miljoni euroga müük muudes Euroopa Liidu liikmeriikides, müük Venemaal 500 000 euroga ja müük väljaspool Euroopa Liidu riike ligi 7000 euroga.

Pagaritööstuse juhatuse liikme Veikko Vaarja hinnangul on tugev konkurents pagaritoodete turul loonud vajaduse pöörata kõrgendatud tähelepanu toodete kvaliteedile ja tootearengule. Lisaks tuleb tema sõnul leida ka uusi välisturge, tegeleda infotehnolooglilise arendusega ning tegeleda töötajate motivatsioonisüsteemide täiustamisega ja koolitusega.

Täistööajale taandatult töötas ettevõttes mullu 266 inimest, aasta varem oli töötajaid 247. Töötajate palgakulu oli ligi 4 miljonit eurot ning kasvas aastaga pea 460 000 euro võrra.

Vaarja märgib aruandes, et ettevõtte tööjõuressurssi mõjutab endiselt oskustööjõu defitsiit Eestis, mis raskendab pagaritööstuse kindlustamist kompetentse tööjõuga. Sellest tulenevalt suureneb ka ettevõtte töötajate väljaõppe vajadus ja motivatsioonisüsteemide täiustamine.

2018. aastal plaanib ettevõte hoida toodete stabiilset kvaliteeti, arendada tootevalikut, täiustada tehniliselt ja tehnoloogiliselt tootmisprotsesse, laiendada müüki välisturgudel ning arendada info-tehnoloogiat tootmises, müügitegevuses, finantsides ja teistes valdkondades, et tagada ettevõtte juhtimise efektiivsus. Lisaks loodab pagaritööstus aastaga veelgi käivet kergitada.

Järvamaal asuva Eesti Pagar AS-i peamiseks tegevusalaks on pagari- ja kondiitritoodete tootmine ja turustamine.

Kommentaarid

Märksõnad

Tagasi üles