Selgusid Eesti meistrid rallikrossis

Kuido Saarpuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Kuido Saarpuu/Järva Teataja

Elva lähistel Kulbilohus toimus Olerex Eesti meistrivõistlused rallikrossis 2018 sarja finaaletapp. 51 osalejat panid jõuvahekordi paika neljas võistlusklassis, millest kahel olid juures ka juuniorklassid, kirjutab rallikross.ee. Finaaletapp oli kindlasti oma nime vääriline, sest nii sõitjad kui ka masinad andsid endast viimase ja nii mõnigi kohapüüdja läks välja täisriski peale. Krosskartide klassis tuli hooaja kokkuvõttes kolmandaks Türi vallast Kärust pärit Vahur Mäesalu Reinsalu Spordist.

 

Krosskartides oli finaaletapi eel veel kõik lahtine – kulla nimel heitlesid Eero Nõgene ja Ruve Veski ning pronksikoha hoidmiseks pidi Vahur Mäesalu tegema Alar Palla ees kindla sõidu.

Poolfinaalis liikus Nõgene Veskile juba lähemale ning Mäesalu oli oma edumaa Palla ees ilusti kindlustanud. Finaalis põhjustas kaassõitja aga Veskiga kontakti, mille tõttu libises Veski rajalt välja ning oli sunnitud sõidu katkestama. Kenasti üle finišijoone jõudnud Nõgene oli sellega endale kindlustanud teise järjestikuse Eesti meistritiitli. Veskile sellest hooajast hõbe ning Mäesalule kindel pronks.

«Tegemist on mootorratta mootoriga varustatud väga kiire ja agressiivse putukaga,» on Vahur Mäesalu oma sõiduvahendit Järva Teatajale tutvustanud. «Toruraam, selle peal klaasplastist ja kevlarist tehtud kollane kookon, tagasillaveoga.»

Mesilane jõudis tehnika- ja võidusõiduhimulise Mäesalu ellu 2017. aasta suvel. Krossikartide populariseerija Eestis Raul Orav kutsus NOBE (Nordecon Betooni) esindaja Laitsesse esitlusüritusele, too võttis kaasa ka Vahur Mäesalu ja nii see läks.

«Hinna ja kvaliteedi suhe on sellel pillil igati paigas. Mesilane on kiirem kui näiteks rallikrossi esiotsa autod,» avaldas ta. «Sellega sõitmine on meeletu elamus. Mõistliku raha eest.»

Putukas kaalub ilma juhita 312 kuni 315 kilo, jõuallikaks 750kuupsentimeetrine superbike’i (Suzuki GSXR) mootor, 150 hobujõudu, kiirendus nullist sajani 3–3,5 sekundit. Käsitööna valminud võistlusvalmis masina maksumus on 22 000 eurot, seda koos mõningase lisavarustusega nagu aknakatted ja erinevad veljed. «Lõppkiirus on piiratud, kuuenda käigu puhul 180 km/h ning selline kiirus on käes fenomenaalselt kiiresti,» on Mäesalu välja toonud. (JT)

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles