Kutsehariduskeskuse eriline Ford pandi taaskord proovile

Kuido Saarpuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

„Detsembri alguses käisid silmad üle sellest Fordist, mida AT-16 poisid kevadel ehitasid ja raske oli mõelda välja mingisugust väljundit. Hakkasime otsima variante, kas ja kuidas ning mida ehitada ümber? Meelel mõlkusid Tarvastu ja Piiroja karikasari,“ kirjutab Järvamaa kutsehariduskeskuse autotöökoja meister Tõnu Taalimäe.

 

„Saime kohe kinnitust, et 29. detsembril toimub esimene Piiroja karikasarja etapp, vaja on EAL-i sõitja litsentsi ning autot. Auto oli olemas, aga litsentsiga sõitja? Koolis? Täitsa ka olemas. Huvi näitas üles AT-18 kursuse õpilane Patrick Juhe,“ jätkas ta.

"Mida veel teha sellise tühjaks roogitud autoga? Esmalt tuli võtta meie romuralli autost välja korviste ning turvavööd, mis on pisut erinevad, kui sõiduautos olete näinud. Kui Escorti jaoks tooli kinnitamiseks eeltööd tehtud, oli vaja keevitama hakata ka turvavöö kinnitusi, lisatugevdusplaadid ning keermestatud aasad valmis, samas oli ka aeg juba järgnevate ümberehituste jaoks. Paigaldasime hüdrukäsipiduri ning vedasime piduritorustiku läbi salongi. Meie õnnetuseks aga jäi üks päev puudu, nagu ikka auto ehitamistel ette tulla võib ning käsipidurit me kasutada lõpuks ikkagi ei saanud. Edasine oli ainult lisad, korralik põhjakaitse ning uued amordid ning vedrud, samuti võistluste jaoks määratud Continentali rehvid."

"Rada oli väga libe, peaaegu nagu klaas aga Patrick näitas, et 500 eurone auto on vägagi konkurentsivõimeline. Auto pidas lõpuni ideaalselt vastu ning suuremaid probleeme polnud."

Olgu öeldud, et 2019. aasta karikasari „Piiroja Karikas“ sõiduautodele korraldatakse Põltsamaa Tehnikaspordiklubi poolt mitmeetapilise seeriavõistlusena.

Kokku oli noorteklassis võistlejaid kümme ning JKHKle tuli kokkuvõttes sealt tubli kolmas koht. Klassis 2WD-esivedu oli kokku 18 osalejat ning Taalimäe sai seal 14. koha.

Patrick Juhe tunnistas, et tegelikult läks üle ootuste hästi. „Polnud alates juunikuust kordagi kiiret sõitu harrastanud ja autogi oli täiesti võõras, polnud eelnevalt isegi meetrit sõitnud. Jäin kindlasti esitusega väga rahule, sest minu eesmärgiks oli üle pika aja sõita käsi soojaks ja tunda sõidumõnu. Poodium saavutamine oli niiöelda kirss tordil lõpetuseks,“ ütles ta.

Olgu öeldud, et 2019. aasta karikasari „Piiroja Karikas“ sõiduautodele korraldatakse Põltsamaa Tehnikaspordiklubi poolt mitmeetapilise seeriavõistlusena.

Liainfo!

Antud Fordist kirjutas suve alguses ka Järva Teataja.

Järvamaa kutsehariduskeskuse autotehnikute eriala teisele kursusele jõudnud noormehed muutsid tundmatuseni üht Ford Escorti.

Seda kõike selleks, et 1997. aastast pärit Ford noormehi, nende juhendajat ja kooli täna Pärnu lähistel Audrus asuval auto24 ringrajal sõidetaval odavautode kestussõidul «Mannergute mõõduvõtt» päris häbisse ei jätaks.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles