Motohooaega alusta sõiduvõtete meeldetuletamisega

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Pärnus toimunud suur motopidu kulmineerus paraadiga, mis tiirutas traditsiooniliselt ümber linna.
Pärnus toimunud suur motopidu kulmineerus paraadiga, mis tiirutas traditsiooniliselt ümber linna. Foto: ANTS LIIGUS/PRNPM/EMF

Vaatamata heitlikule ilmale on kevad käes ning liikluses on üha enam näha ka mootorrattureid. Kui 2016. ja 2017. aastal mootorrattureid Eesti liikluses ei hukkunud, siis 2018 kahjuks nii hästi ei läinud ning hukkus kuus mootorratturit. Ohutum ja stressivabam liiklus algab kõigi liiklejate omavahelisest koostööst.

 

Kuna mootorratas on võrreldes autoga väga erinev sõiduk ning vajab ohutuks sõiduks õigeid oskuseid, siis on oluline motohooaja alguses õiged sõiduvõtted meelde tuletada ning sõidukitunnetus enne liiklusesse minemist kätte saada.

Selleks, et hooaja vältel mööduks sõit ohutult, tasub meeles pidada järgmisi punkte:

  • kasuta alati kvaliteetset turvavarustust.

  • kasuta erksat riietust.

  • väldi sõidukijuhtide pimealas sõitmist.

  • järgi lubatud sõidukiirust, et Sinuga osataks arvestada.

  • kui oled alkoholi tarvitanud, siis ära sõida.

  • kasuta pidurdades mõlemat pidurit.

  • manöövritest anna märku suunatulede abil.

  • hoia turvalist piki- ja külgvahet.

Ohutu liiklemise vastutus ei lasu ainult mootorratturil, nii et kõigile autojuhtidele tuletame meelde, et:

  • mootorratturid võivad jääda ristmikul puude/põõsaste ning teiste autode varju.

  • mootorratturid võivad jääda Sinu auto pimealadesse.

  • mootorratturid võivad kaugelt lähenedes jääda märkamatuks nende väiksuse tõttu või tausta sulandumise tõttu (vale riietuse/varustuse värv).

  • sõidurea piires „tuikuv“ mootorrattur ei lollita niisama, vaid püüab end teiste jaoks nähtavaks teha.

  • mootorrattur ei pruugi kasutada pidurit (pidurituli ei anna märku tema peatsest peatumisest), seega hoia piisavalt pikivahet. Samuti võib pidurituli jääda märkamatuks kuna tagatuli põleb koguaeg.

  • mootorratturi peatumisteekond oleneb juhi kogemusest ning sõiduki omadustest ja seetõttu hoia pikivahet, sest ei kehti arvamus, et mootorratas on väiksem ja seega on peatumisteekond alati lühem kui autol.

  • mootorratastel on üldiselt parem kiirendus kui autodel.

  • mootorratturit mõjutavad teeolud rohkem kui autojuhti, sest mootorratturile võib ohtlik olla nii teekattemärgistus, kaevukaaned kui ka teele sattunud lahtine liiv, killustik jms.

Tagasi üles