Uuring: Eesti inimeste arvates läheb nende lastel rahaliselt paremini

Copy
Ministeerium rõhutas, et töötajale säilitatakse igal juhul miinimumtasu ja sotsiaaltoetus igale lapsele. Foto on illustratiivne.
Ministeerium rõhutas, et töötajale säilitatakse igal juhul miinimumtasu ja sotsiaaltoetus igale lapsele. Foto on illustratiivne. Foto: Arvo Meeks

Valdav enamus Eesti inimestest usub, et nende lastel läheb tulevikus rahaliselt paremini kui neil endil. Ühtlasi on pooled krediidihaldusteenuste ettevõtte Intrum uuringus osalenutes valmis lapsi rahaliselt toetama, kui nood on alustanud juba iseseisvat elu.

„Eesti inimesed arvavad, et laste majanduslik olukord saab olema parem kui neil endil. Vaid 7 protsenti vastanutest oli seisukohal, et nende laste rahaline olukord saab olema halvem. Euroopas keskmiselt oli selles küsimuses pessimiste tervelt 20 protsenti, nii et Eesti tõuseb siin positiivselt esile,“ ütles Intrumi Baltikumi tegevdirektor Ilva Valeika pressiteates.

Laste paremasse rahalisse tulevikku usub Eestis 58, Lätis 51 ning Leedus 35 protsenti vastanutest.

Valeika sõnul võib oma roll olla selles, et Eesti tarbijad vaatavad tulevikku optimistlikult, sest vaid 37 protsenti arvab, et nõrgem Euroopa Liit avaldaks negatiivset mõju nende majanduslikule olukorrale – Euroopa keskmine on siin 44 protsenti.

Laste paremasse rahalisse tulevikku usub Eestis 58, Lätis 51 ning Leedus 35 protsenti vastanutest.

Eesti uuringus osalenutest oli 46 protsenti (Euroopas 47 protsenti) nõus, et nad peavad oma lapsi rahaliselt toetama, kui nood kodust välja kolivad ning 23 protsenti (Euroopas 30 protsenti) tunnistas, et rahalistel põhjustel ei saa nende lapsed kodust välja kolida nii vara, kui nad sooviksid. Vastanutest 56 protsenti (Euroopas 63 protsenti) oli siiski eelnenud kuue kuu jooksul laenanud raha või kasutanud krediitkaardi kogu vaba limiiti selleks, et osta midagi oma lapsele.

Intrumi uuringust

Intrum koostab alates 2013. aastast Euroopa tarbijate maksearuannet. Aruande aluseks on 24 Euroopa riigi 24 004 tarbija seas läbi viidud uuring, millega saab heita pilgu Euroopa tarbijate igapäevaelule, nende tarbimisharjumustele ja võimele leibkonna rahaasjadega toime tulla.

Tagasi üles