Koostöös silopallikile tootja Trioplasti ja Eesti põllumeestega viiakse kogu Eestis meestehaiguste kampaaniat läbi juba teist aastat järjest. Iga silopallikile rulli müügist annetavad kõik osapooled ehk põllumees, Baltic Agro ja Trioplast kampaaniasse ühe euro. Eelmisel aastal koguti heategevuseks kokku üle 5000 euro.
„Haiguse eest pole keegi kaitstud, aga meil on võimalus anda ühine panus, et haigusest rohkem rääkida ning seeläbi muuta Eesti meeste mõttemaailma, et pigem minna arsti juurde kontrolli varem kui hiljem,“ rääkis Baltic Agro tootejuht Tiina Meikar.
„Usume, et kampaanias osalemine aitab Eesti põllumeestel teadvustada eesnäärmehaiguste varajase avastamise vajalikkust nii endi kui ka riskirühmade seas,“ lisas Meikar.
Eesnäärmevähk on terves Euroopas kõige levinum kasvaja meestel, igal aastal avastatakse Euroopas üle 400 000 uue haigusjuhu.
Faktid silopallide kohta:
Üks silopall kaalub keskmiselt 700-800 kg.
Ühes silorullis on 1900 meetrit kilet.
Ühele silopallile pannakse 6 kihti kilet, u 65 jm.
Üks lihaveis saab söönuks ühest pallist 25 päeva.
Ühele kitsele jätkub pallist 100 päevaks.
Pallikiled on eri värvi, sest nii saab eristada erineval ajal (eri niitest) valmistatud sööta.
Tervisekontrolli kampaania „Sinine aitab“ raames kaunistas Eestimaa põlde eelmisel suvel ligi 48 000 helesinist silopalli ning korraldajad loodavad selgi suvel kampaaniat laialt läbi viia. Tartu Ülikooli Kliinikumi meestekliiniku juhi ja meestearst Margus Punabi sõnul saab eesnäärmevähki edukalt ravida, kui haigus varajases staadiumis avastada. Selleks, et hõlbustada meeste jõudmist arsti juurde, käib ka sel aastal mööda Eestit mobiilne arstikabinet.