Sama meelt on ka üks uuringu autoreid, TLÜ hariduspsühholoog Grete Arro: „Keskkonnateadlikkus on niivõrd mitmetahuline, seostudes inimese teadmiste, hoiakute, käitumise ning emotsioonidega, seetõttu on selle hindamine keeruline. Siin on eriti oluline aru saada, kas inimeste keskkonnaalased teadmised on sellised, mida suudetakse igapäevaelu valikute ja otsuste konteksti mõistlikult üle kanda, märgata näiliselt süütute toimetuste varjatud keskkonnamõju ning samas läbi näha rohepesu-lahendusi."
Eesti keskkonnaseisundit peavad inimesed valdavalt heaks, kuid tunnetavad näiteks selliseid globaalseid probleeme nagu kliimamuutused sageli kaugete ning Eestile ebaolulistena. 41% on oma hinnangul hästi ning 50% halvasti kursis kliimamuutuste mõjudega Eesti keskkonnale. Kliima-alast teavet hinnatakse üldjuhul raskesti hoomatavaks, muutlikuks ning vastuoluliseks.
Keskkonnainfot saadakse kõige sagedamini massimeediakanalitest, seejuures enim televisioonist, ning sõpradelt, perelt või tuttavatelt. Viimase kaheksa aasta jooksul on infokanalitena enam olulisust omandanud uudisteportaalid ja sotsiaalmeedia. Keskkonnainstitutsioonide veebilehtedest on kõige suurema külastatavusega Keskkonnaagentuuri ilmateenistuse veebileht.
TLÜ jätkusuutliku arengu dotsent Mihkel Kangur võttis uuringu tulemused kokku tõdemusega, et kuigi on hea meel näha Eesti inimeste keskkonnast hoolimist ja muret tundmist, seejuures tajutakse ka isiklikku vastutust, on meil erinevate institutsioonide ja haridusasutustega pikk tee minna, et aidata välja kujundada ka teadlikke käitumisoskuseid, mis reaalselt aitaks meil toime tulla muutuva keskkonnaga.“
Alates 2010. aastast on Keskkonnaministeerium iga kahe aasta järel kaardistanud elanike keskkonnateadlikkust laiahaardelise küsitlusuuringuga. Seekordse, järjekorras kuuenda uuringu viis tänavu augustis läbi Turu-uuringute AS, kes küsitles 1001 vähemalt 15-aastast Eesti elanikku. Küsitlusankeedi väljatöötamisse ja andmete analüüsi olid kaasatud teadurid Tallinna Ülikooli ökoloogia keskusest ja haridusteaduste instituudist.