Keskkonnaamet tuletab meelde, et võimalikest keskkonnarikkumistest, reostusjuhtumitest, abi vajavatest või hukkunud metsloomadest saab teatada riigiinfo telefoni 1247 kaudu. Nimetatud juhtumid nõuavad üldjuhul kiiremat reageerimist ja riigiinfo telefonilt jõuab teave kõige operatiivsemalt vastava maakonna inspektorite või ametnikeni.
Keskkonnainfot saab edastada riigiinfo telefonile 1247
Keskkonnainfo edastamine riigiinfo telefoni 1247 kaudu toimub alates käesoleva aasta algusest ja kuna tegu on suhteliselt hiljutise ümberkorraldusega, ei ole inimesed tõenäoliselt jõudnud sellega veel päris harjuda.
„Paljud teated tulevad meie klienditoe telefonile 662 5999, mis on eelkõige e-teenuste klienditugi ja millelt klient saab abi infosüsteemide kasutamisel tekkinud küsimuste korral või taotluste ja vormide täitmisel. Samuti saab klienditoe telefonilt küsida meie töökorralduse või keskkonnaküsimuste kohta üldisemalt, näiteks kalapüügi- või muude keskkonnalubade väljastamise või looduskaitsealade piirangute kohta,“ selgitas Keskkonnaameti klienditeenindusbüroo juhataja Meelika Tamberg.
Riigiinfo telefoni 1247 haldav Häirekeskus on spetsialiseerunud teadete vastuvõtmisele ja info edastamisele ning omab vajalikke tehnilisi lahendusi. 2021. aastal koondas Häirekeskus kõik hallatavad info- ja abitelefonid ühtse riigiinfo telefoni 1247 alla. Ühtset numbrit on lihtne meeles hoida, see on üks number, kuhu saab helistada ööpäev läbi. Numbrile 1247 helistamine on tasuta. Teateid saab edastada ka e-posti kaudu aadressile 1247@1247.ee.
Häirekeskus avas ühtse riigiinfo telefoni 16. märtsil 2020. aastal. „1247 on kujunenud hädaabinumbri 112 kõrval teiseks oluliseks teenuseks, mida inimesed riigilt vajavad ja ootavad. See aitab meil hoida hädaabinumbri liinid vabad neile, kelle elu, vara või tervis on ohus,“ sõnas Häirekeskuse riigiinfo telefoni 1247 teenuse juht Karmen Oks.