Skip to footer
Saada vihje

Vangerduse abil loodetakse valmis teha Võhma–Kahala kergliiklustee

Siit läheb kahe valla ja maakonna piir, mida ületaks rajatav kergliiklustee.
  • Kasutama hakkaksid seda peamiselt Türi valla elanikud
  • Türi vallavalitsusega on esimesed kokkulepped sõlmitud
  • Järvamaa panustab 6000 euroga
  • Kergliiklustee rajamiseks on mitu korda allkirju kogutud

Üle-eelmisel aastal jõudis Võhma kunagise linnapea, nüüd Tallinnas ministriametit pidava Jaak Aabi ettepanekul ootamatult riigieelar­vesse 200 000 eurot Võhma ja Reegoldi vahele kergliiklustee rajamiseks, aga nüüdne Põhja-Sakala võimukoalitsioon otsustas selle raha abil teha valmis hoopis Võhma–Kahala kergliiklustee, millest lõviosa asub Järvamaal.

Põhja-Sakala vallavolikogu juht Priit Toobal ütles, et ehkki see 1,3 kilomeetri pikkune tee jääb Põhja-Sakala valda ainult kolmandiku ulatuses ja kasutama hakkaksid seda peamiselt Türi valla elanikud, siis sealsed lapsed käivad seda mööda Võhmas koolis ja lasteaias, seega on tee väga oluline. «Reedel pöördusin majandusministeeriumi poole lepingu objekti muutmiseks,» ütles Toobal.

Riigihalduse minister Jaak Aab ütles, et on muudatusega igati päri. «See on volikogu otsustada, kuhu raha panna. Varem on ka riik samasugustes küsimustes muudatusi teinud ja tavaliselt on nõusse jäädud. Põhiline otsus peab olema tehtud ikkagi kohapeal,» lausus ta.

Priit Toobal selgitas, et Võhma–Reegoldi kergliiklustee maksumus tuleks 1,5 miljonit, aga Kahala kergliiklustee saaks valmis teha 200 000 euroga. «Selle 200 000 euro eest saaks Reegoldi kergliiklusteele projekti või emba-kumba otsa jupikese, mis lõpeks eikusagil. Et vald oma raha sellises mahus juurde panna ei soovi, oleks sinna seda paigutada arutu,» selgitas ta.

Priit Toobal sõnas, et Türi vallavalitsusega on esimesed kokkulepped sõlmitud ja sealses tänavuses eelarveprojektis on Kahala kergliiklustee projekteerimiseks 6000 eurot. See summa olekski naabrite panus. Peale selle aitaks id nad asjaajamisega ja vajaduse korral õiguskuludega maade soetamisel. Ehitustähtaeg on käesoleval aastal.

Läinud nädalal käisid Põhja-Sakala vallavolikogu juht Priit Toobal, vallavolikogu liige Ago Vingissar ja valla arendusspetsialist Erki Heinaste Türil, kus neid võtsid vastu vallavanem Ele Enn, abivallavanem Elar Niglas ja majandusvaldkonna juht Mart Järvik.

«Veel sel kuul arutame kergliiklustee rajamist detailsemalt ning pärast seda selguvad ka ajakava, investeeringute maht, tööde omavaheline jaotus ja panustamise maht,» lubas Toobal.

Võhma–Kahala kergliiklustee rajamisest on räägitud aastaid. Üks algatuse vedajatest, Võhma elanik Viivika Lepp, kes kunagi juhatas Kahala raamatukogu ja on praegu Suure-Jaani raamatukogu juht, ütles, et Kahala küla elanikele on Võhma väga oluline: seal käivad lapsed koolis ja lasteaias ning sinna minnakse poodi, bussi ja rongi peale.

Ehkki tee on väike, on liiklustihedus aastatega aina suurenenud ning pimedal ja libedal ajal on see lastele ohtlik, sest käänulisel teel pole valgustust.

Võhma elanikel omakorda oleks võimalik kergliiklusteel sporti teha.

«See on teatud mõttes eikellegimaa, mis on kahe maakonna ja valla piiril. See on omavalitsuste tasemel seni pärssinud ka algatuse teoks saamist,» ütles Viivika Lepp aasta tagasi Sakalale.

Kergliiklustee rajamiseks on mitu korda allkirju kogutud, 2020. aastal vedasid seda kaks noort naist, üks Võhmast ja teine Kahalast, ning allkirjad suudeti kokku saada mõne päevaga.

Võhma linna ühinemiseelses arengukavas oli teelõik sees ja Järvamaa kergliiklusteede teemaplaneeringus samuti. Aastaid tagasi Kahalast Võhmasse jalgsi või rattaga tööl käinud Viivika Lepp rõõmustas nüüd kergliiklustee tuleku üle. «Täitsa tore tunne on,» sõnas ta.

Kommentaarid
Tagasi üles