Tänavu pinnati Eestis ligi 13 miljonit m2 teid, millest üle poole tegi Verston

Copy
Teede pindamine.
Teede pindamine. Foto: Verston

Käesoleval aastal tehti pindamistöid Eesti teedel võrreldes mullusega enam kui kolmandiku võrra vähem. Üle poole tänavustest töödest teinud Verston OÜ suutis vaatamata bituumeni tarneraskustele ja hinnatõusule täita kõik tellimused, pinnates teid kokku ligi 7 miljonil ruutmeetril. Kui keskmine tee laius on 7 meetrit, siis teeb see kokku ligikaudu 1000 kilomeetrit.

„Pindamine Eesti teedel on tänavu aastaks valdavalt lõppenud, Verston tegi hooaja viimase töö neljapäeval Saaremaal, kus Papissaare teele pandi uus teekate,“ ütles Verstoni pindamise valdkonnajuht Urmas Jõeveer. „Kõige suurem tellija valdkonnas on Transpordiamet, kelle tellimusel tegime mahukaimad pindamistööd teede kulumiskihi taastamiseks tänavu Põhja-, Ida- ja Lääne-Eestis, kokku muutsime tolmuvabaks ligi 40 kilomeetrit riigiteid. Lisaks tegime palju pindamistöid kohalike omavalitsuste tellimusel üle Eesti, põhiliselt olid need olemasolevate katete kordamispindamised ja uute katete ehitus. Väiksemas mahus oli ka eratellijate töid.“

Seoses Ukraina sõjaga kallines bituumen kohati kuni 40% ning juunis ja juulis tekkisid probleemid selle tarnetega. Jõeveere sõnul aitas hinnatõusu leevendada Transpordiameti lepingutesse sisse kirjutatud bituumeni hinna kompenseerimise meede.

„Pindamistöid takistas ka tardkivikillustiku saadavus ja selle märkimisväärne kallinemine, materjali transporditi Soomest, Rootsist ja Norrast. Üleveoks nappis laevu, mis tõstis oluliselt meretranspordi hinda, seda Transpordiamet aga kahjuks täies ulatuses ei kompenseeri,“ tõdes Jõeveer. Materjalide tarneraskuste ja suure hinnatõusu tõttu tuli tööde graafikutes teha mitmeid ümberkorraldusi, kuid vaatamata sellele suutis Verston kõik tööd teostada õigeaegselt.

Kogu pindamise turumahuks Eestis võib tänavu hinnata ligikaudu 13 miljonit ruutmeetrit, millest riigiteede osakaal oli 70%. Pindamistöid tehakse väiksema liiklussagedusega teedel ja tänavatel, kus keskmiselt liikleb 2500 autot ööpäevas. Teid ei saa pinnata, kui vihma sajab või temperatuur langeb alla 10 kraadi.

2010. aastal tegevust alustanud Verston on kasvanud Eesti üheks suuremaks teedeehituse ja korrashoiu täisteenust pakkuvaks ettevõtteks, mis panustab ehitusvaldkonna arengusse, kaasajastamisse ning efektiivsuse suurendamisse. Ettevõte vastutab teede korrashoiu eest viies Eesti piirkonnas, kus riigimaanteede kogupikkus on rohkem kui 5500 kilomeetrit. See teeb Verstonist Eesti suurima teehooldaja. Verston on koos partneritega ehitanud mitu riigile olulist objekti, näiteks Reidi tee Tallinnas, Tartu maantee Kose-Võõbu ja Võõbu-Mäo neljarealise lõigu, Kommunismiohvrite Memoriaali taristu ning Tallinna ja Ämari lennujaama laiendused. 2021. aastal andis ettevõte tööd kokku ligi 320 inimesele ning firma müügikäive ulatus 70 miljoni euroni.

Tagasi üles