Tõnu Õnnepalu alustas oma okkalist kirjanikuteed 1985. aastal luulekoguga «Jõeäärne maja». Teadlikud kirjandussõbrad juba teadsid siis, et tema näol on tegu noore loodustundliku bioloogiaõpetajaga kusagilt Hiiumaa tagarandadelt, kuhu isegi pääsukesed, keda harva mere kohal kohatakse, pea kunagi ei satu.
Rein Põder pidas nime Õnnepalu esialgu varjunimeks. Juba siis teadis Tõnu Õnnepalu lihtsat tõsiasja, millest räägib vanarahvas: iga su teos on ainult ühes faktide ja loomingulise biograafiaga su enda kohta. Mis sa endast välja kirjutad, see ei ole enam sinu oma, vaid juba kõigi oma.
Autori värske teos «Eesti loodus» on väga mitmeplaaniline. Juttu tuleb sellest, et mets on liigendamata üksus, kuhu šamaan läheb väga pikkade sammudega. Harilik seltskond püsib vaevu tal järel. Mäletame meie seniseid metsa-isasid: Hendrik Relve ja Juhan Lepasaar viisid meid otseteed metsa, aga näiteks Aleksander Heintalu pidas oma riituseid pigem võsasel puisniidul – ei usaldanud süvametsa majesteetlikkust! Lõi veidi kartma.
Tõnu Õnnepalu on üks neist šamaanidest, kes meid pikkade sammude järel metsa kaotab. Tema endagi tegevuste kohta üheksakümnendate alguses võiks Roland Barthes nentida: autori surm. 1990. aastal ilmus luulekogu «Sel maal», mis veidi kandis toona tavapärast fosforiidisõja paatost.
Äkki oli aga autor Õnnepalu avalikkuse eest kadunud. Välja ilmus maailmamees Emil Tode, kes oli valmis pendeldama Pariisi tänavakohvikute ja Pelgulinna-vanaema keldrikorteri vahel. Siis jäi küll tunne: meie Tõnu Õnnepalu on jäänud Hiiumaa metsa, uurima seda, miks niihästi Hiiumaa kui Ithaka olid täielikult kaetud metsaga, enne kui neid avastas kirjutatud ajalugu. Tode on tema asemel ja kirjutab «Piiririiki», kogu maailmas loetud teost. Kui Emil viis oma lugeja Pariisi rändama, siis tema teose üks lehekülg oligi nagu Louvre.