7.-9. märtsini toimus Berliinis rahvusvaheline turismimess ITB Berlin (Internationale Tourismus-Börse), millest võttis sel aastal esmakordselt osa ka Ajakeskuse Wittenstein esindus, kes tutvustas Järvamaad.
GALERII ⟩ Ajakeskus esindas Järvamaad maailma suurimal turismimessil
Üle kolme aasta toimus mess taas füüsilisel kujul ja tõi kohale osalejaid 180 eri riigist. Eeldatav osalejate arv oli üle 100 000 ja väljas oli ca 10 000 eksponenti. Enne koroonat, 2019. aastal kestis mess viis päeva, kusjuures kolmel päeval oli külastamisvõimalus ainult turismiprofessionaalidel ja kahel päeval tavakülastajatel. Sel korral oli mess ainult B2B suunitlusega, mis tähendab, et põhikülastajateks olid turismiettevõtted ja reisikorraldajad.
Ajakeskuse Wittenstein turundusjuhi Eliis Õunapuu sõnul oli huvi Baltikumi vastu suur ja lisaks Saksamaa reisikorraldajatele sõlmiti koostööleppeid ka näiteks Taani, Suurbritannia ja Leedu reisikorraldajatega, kes toovad Baltimaadesse turiste maailma eri paigust. Huvitava näitena tõi Õunapuu Leedu reisifirma, kelle jaoks olulisteks klientideks olid nii ameeriklased kui jaapanlased.
Reisikorraldajatel oli huvi nii Eesti kultuuri kui Järvamaa looduse vastu. Õunapuu tõi välja, et ühtedeks silmapaistvateks märksõnadeks olid näiteks ajakeskuse ajarännak koos eri ajastute maitsetega, Järvamaa kaunid rabad ja Kirna võrratud tulbiväljad. “Mainimata ei saa jätta ka Saksa kirjandusliku suurkuju ja Nobeli preemia laureaadi Hermann Hesse seost Paide ja Eestiga, mis just Saksa reisikorraldajatele erilist huvi pakkus. Hessede perekonnalugu on meil välja toodud uues Wittensteini Tegevusmuuseumis ja see meelitab kindlasti sakslasi Paidesse”, sõnas Õunapuu.
Maailma suurimaks turismimessiks peetav ITB Berlin oli tõeliseks turismikorraldajate kohtumise ja kokkulepete sõlmimise paigaks ning Õunapuu hinnangul tasuks ka järgmistel aastatel Järvamaad messil tutvustada.