Romusõiduki eest makstav rahasumma suureneb

Järva Teataja
Copy
Kuusakoski Paide uue Ruubassaare teel vastuvõtupunkti platsil asuvad romusõidukid ühes tagumises nurgas. Kehtestatav automaks võib nende hulka suurendada.
Kuusakoski Paide uue Ruubassaare teel vastuvõtupunkti platsil asuvad romusõidukid ühes tagumises nurgas. Kehtestatav automaks võib nende hulka suurendada. Foto: Kuido Saarpuu

„Rahvusvaheline vanametallikaubandus vähenes sel poolaastal kaheksa protsenti võrreldes eelmise aasta sama ajaga (v.a ELi-sisene kaubavahetus). Aasta esimeses pooles langes maailmas terase tootmine 1,1%, Euroopa Liidus koguni 10,9%. Aasta teises pooles üleilmne vanametallikaubandus ilmselt kosub," kirjutab Kuusakoski juhatuse liige Toomas Kollamaa kommentaariks vanametalli hetkehindade kohta. 

Vanametalli nõudlust Lõuna-Aasias on mõjutanud valuuta odavnemine, välisreservide vähenemine ja inflatsioon. Kuna nõudlus langes paljudes riikides, siis hakkas seda toorainet rohkem voolama Indiasse. Aasta teises pooles tõenäoliselt tõmbavad energiahinnad, intressimäärad ja inflatsioon tagasi, mis suurendab nõudlust terase ja selle tootmise järele, mis tähendab kasvavat huvi ka vanaraua vastu.

Eestis on automaks palju tähelepanu saanud. Kuigi automaksu osas valitseb jätkuvalt segadust, siis täheldame sel aastal tavapärasest mõnevõrra suuremat huvi romude müümise vastu. Üldiselt käib aga autoromude müümine lainetena, kus rohkem romusid tuuakse kevadel peale lund ja hilissügisel enne lund.

Riigi praeguse kava kohaselt hakkab automaks kehtima tuleva aasta 1. juulist ning aastamaksu tuleks esimest korda tasuda 2024. aasta augustis poole aasta eest. Tasub meelde tuletada, et igal sõidukil on jalajälg loodusele, seega on väiksemad ja vähemsaastavad sõidukid ainuõige suund.

Eraldi probleem on romusõidukid linnaruumis kortermajade parklates ja maal looduses – soovime väga, et need leiaks tee vaid sellistesse käitluskohtadesse, kus need nõuetekohaselt lammutatakse.

Kuusakoski igakuisest turuülevaatest selgub, et romusõiduki hind on viimase kuuga kerkinud kolm protsenti ja aastaga lausa 33%. Näiteks alumiiniumivalu hind on aastatagusest 19% kõrgem, messing 11% ja teras kaheksa protsenti.”

Eesti vanametallituru suurus on 350 000–400 000 tonni aastas. AS Kuusakoski on Eesti suurim ringlussevõtuteenuste pakkuja, kes suunab taaskasutusse umbes poole Eesti vanametallist. Kuusakoskil on üle Eesti avatud 12 teeninduspunkti: Haapsalus, Jõhvis, Narvas, Paides, Paldiskis, Pärnus, Rakveres, Raplas, Tallinnas, Tartus, Viljandis ja Võrus.

 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles