Kuidas valida hea tehnoülevaatuse koht?
Kuidas saada aru, kas tehnoülevaatuse viib läbi vilunud spetsialist või on eksperdi töös puudujääke? Aasala arvates kvaliteediprobleemi siinsete tegijate seas märgata ei ole ja üldiselt teevad kõik ülevaatajad kohustusliku osa ära. Loomulikult saab ka Transpordiamet ülevaatuspunktidesse paigaldatud kaamerate abil teha järelkontrolli iga teostatud ülevaatusele.
Ta lisas, et ülevaatajad vastutavad korrektselt teostatud töö eest oma litsentsiga. Hea ülevaataja teeb ära kohustusliku ja märkab ning annab soovitusi, millele peaks kasutaja tähelepanu pöörama nii ohutuse kui mugavuse seisukohast. “Tehnoülevaatuse teostaja peaks kindlasti olema suhtluses konkreetne ja kliendile arusaadav, et auto omanik saaks aru, mis on kohustuslik ja mis soovituslik.”
Levinumad probleemid tehnoülevaatusel
“Käesoleva aasta numbrid ütlevad, et Eesti teedel liikleva sõiduauto või tarbesõiduki keskmine vanus on 15 aastat ja korralisel ülevaatusel osalenud sõidukitest igal kuuendal avastatakse puudus(ed), mis tuleb enne korduvülevaatust korrastada,” avab Amservi järelteenindusjuht valdkonna statistikat.
Toyotate müügi ja teenindusega tegelev Amserv teostab ka autode tehnoülevaatusi ning Aasala sõnul esineb autode tehnokontrollis kõige sagedamini valgustusseadmetega seotud puudusi. “Enamikul autodest on tuled plastikust klaasiga. Ilmastiku, kulumise ja kasutusaja mõjul plastik aga tuhmub, tõmbub kollaseks või isegi mõraneb. Palju on juhtumeid, kus mõni valgusallikas on kustunud. Kui see on esilaternas, siis enamjaolt märkab seda juht ka ise, aga kui näiteks ei põle numbrituli, siis pigem mitte. Esitulede puhul esineb päris palju ka seda, et tuled on reguleerimata ja valgusvihk näitab puude latvasid, auto alla või mõõdab hoopiski maanteekraavi.”