Kontrollpilootidele kehtivad nõuded said uuendatud

Järva Teataja
Copy
Foto: Pixabay

7. oktoobril jõustusid muudetud nõuded lennundusspetsialistide vanusele ja kvalifikatsioonile, nende koolitusele ja eksamineerimisele ning lennundusspetsialistidele lennunduslubade väljaandmise ja välisriikides väljaantud lennunduslubade tunnistamise korrale.

Seni kehtinud teede- ja sideministri määrust nr 125 oli vaja muuta, et ajakohastada ja täpsustada kontrollpilootide teadmiste, oskuste ja pädevuse nõudeid.

Kõige olulisem, ja sektori poolt ka oodatuim, muudatus puudutab kontroll-lennu järgsete kannete tegemise toimingu lihtsustamist. Nüüdsest on kontrollpilootidel õigus teha kontroll-lennu järel taotleja piloodiloale klassi- ja tüübipädevuste ning instrumentaallennupädevuse kehtivusaja pikendamist tõendavaid kandeid.

Seni on piloodid pidanud kannete tegemiseks pöörduma Transpordiametisse, kus Transpordiameti inspektor teeb kande piloodiloale kontrollpiloodi esitatud andmete alusel, ent sisulise otsuse piloodi pädevuse pikendamise kohta on kontrollpiloot juba ära teinud. Kontrollpiloodi õigus teha pärast kontroll-lendu piloodiloale kanne pädevuste pikendamise kohta on levinud praktika mitmetes Euroopa riikides ja Eesti kontrollpilootidel on olnud õigus teha vastavaid kandeid välisriikides väljaantud piloodilubadele juba aastaid.

Määruse muudatus lubab kontrollpiloodil teha kandeid vaid pädevuste kehtivusaja pikendamise kohta. Esmakannete tegemiseks peavad piloodid ka edaspidi pöörduma Transpordiametisse.

Ülejäänud muudatused puudutavad kontrollpilootide pädevusnõudeid, kontrollpiloodi tunnistuse kehtivusaega ja vanemkontrollpilootide volitamisega seonduvat.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles