Oktoobri lõpus asendub senine riiklikult ostetud toiduabi jagamine kõikjal Eestis toiduabikaartide süsteemiga. See tähendab, et ostetud toiduabi pakke enam ei jagata.
Abipakid asenduvad toidukaartidega
Paide Linnavalitsus hakkab toiduabikaarte jagama novembris. Kõigi kaardi saajatega võetakse personaalselt ühendust.
Toiduabikaartidele üleminekuks korraldas Sotsiaalministeerium hanked ja mõlemad hanked võitis Rimi. Edaspidi saabki abivajaja toiduabikaardiga osta kõikidest Rimi kauplustest üle Eesti või teha tellimus Rimi e-poest. Toidukaardiga saab osta vaid toidu- ja esmatarbekaupu, välistatud on alkoholi-, tubaka-, lototoodete ja kinkekaartide ostmine.
Ühe perekonna kohta väljastatakse üks kaart, millele kantakse terve leibkonna toetussumma. Abisaaja kohta on kaardile kantud 30 eurot.
Kaardile kantud raha tuleb ära kasutada kvartali jooksul, allesjäänud summa uude kvartalisse üle ei kandu.
2024. aastal kantakse toiduabikaardile raha neljal korral (jaanuari lõpus, aprilli lõpus, juuli lõpus ja oktoobri lõpus).
Kui ostusumma ületab kaardil oleva summa, saab puuduoleva osa tasuda isikliku pangakaardi või sularahaga. Rahajääki saab kontrollida tšekilt, iseteeninduskassast, küsida müüjalt või kaupluse infotelefonilt.
Toiduabi saajate nimekiri moodustub toimetulekutoetuse saajate ja taotlejate ning kohaliku omavalitsuse sissetulekust sõltuvate toetuste saajate alusel. Abi taotlemiseks peab inimene pöörduma oma elukohajärgse kohaliku omavalitsuse sotsiaaltöötaja poole, misjärel tema majanduslikku olukorda hinnatakse ja hindamise tulemusel fikseeritakse ta toiduabi saajate nimekirjas ning temani toimetatakse toidukaart kas postiteenuse või sotsiaaltöötaja kaudu.
Kes on Rimi toiduabikaardi endale saanud, peab selle säilitama ka peale kaardi tühjaks saamist. Kui inimene on lisatud ka järgmise kvartali toiduabi saajate nimekirja, kantakse raha samale kaardile, mis on talle väljastatud.