Kasutatud sõidukite müük kolib autoplatsidelt üha enam internetti

Copy
Kasutatud autode müügiplats.
Kasutatud autode müügiplats. Foto: Elmo Riig

Viimase paari aastaga on Eestis kasutatud autode ostjad muutnud murranguliselt oma ostukäitumist. Sõidukeid tellitakse müügiportaalidest nagu riideid, üksnes nende piltide ja kirjelduste järgi otsustades. Siinse turu suurima kasutatud autode müüja Longo grupi müügidirektori Rainer Uukkivi sõnul on nad tänavu toimetanud Eesti inimestele koduukse ette üle 300 sel viisil ostetud sõiduki.

„Viis aastat tagasi kujunes sündmuseks, kui Eestis anti kliendile üle esimene e-poest ostetud uus Škoda. Teslasid saabki üksnes veebilehe kaudu soetada. Nüüd on see suundumus saamas tavapäraseks ka kasutatud autode turul,“ ütles Uukkivi.

Longo hakkas väga sihipäraselt panustama veebimüüki 2019. aastal koroonapandeemia puhkemisel. „Lähteülesandeks oli luua selline müügikeskkond, kust kliendil oleks võimalik saada pakutavatest sõidukitest parem ülevaade, kui autoplatsil ringi jalutades. Kõige keerulisem selle juures oli pälvida klientide usaldus, et ta ei osta veebist autot nagu põrsast kotis,“ rääkis ta.

Eelkõige just kasutatud autot valides on inimestel soov oma silmaga veenduda selle vastavust lubatule ning teha selleks ka proovisõit. Seetõttu hakkavad autofirmade veebilehed üha rohkem sarnanema elektroonikat või riideid müüvate e-poodidega, et anda auto kohta edasi võimalikult palju üksikasju.

Selleks, et klient saaks auto välimusest ja sisemusest põhjaliku ettekujutuse, soetas Longo esimesena Balti riikides täisautomaatse 3D-fotostuudio, mis pildistab igat sõidukit enam kui 455 eraldiseisva nurga alt ja pakub lisaks fotogaleriile ka 360° virtuaaltuuri. „Piltidelt on näha ka kõik kulumisjäljed, et inimene ei peaks pärast auto kättesaamist pettuma,“ rääkis ta.

Uukkivi sõnul on üksnes pildist vähe kasu, inimesed vajavad ka kindlust, et pakutava auto läbisõit ja tehniline seisukord vastaks lubatule. „Näiteks Longo impordib kõik sõidukid Hollandist ja Belgiast, kus ettevõte saab kliendi jaoks riiklikust autoregistrist RDW-aruande, mis sisaldab teavet selle omaniku ja läbisõidumõõdiku näidu kohta. Seal on kirjas omanike vahetused, tehnoülevaatuste ajalugu ning ka see, et auto pole kunagi kasutusel olnud taksona ega rendiautona ning osalenud suuremas avariis,“ tõi ta välja, kui oluline on näidata veebikeskkonnas sõiduki ajalugu.

Lisaks peab läbi veebi autot müües tegema sellele eelnevalt põhjaliku kontrolli ja täieliku hoolduse. „Meil on selleks rajatud spetsiaalne teeninduskeskus, kus iga auto läbib 150-punktilise kontrolli alates mootorist, käigukastist, piduritest ja vedrustusest kuni elektrisüsteemide, kere ja salongini välja,“ lisas Uukkivi.

Lisaks on müügiettevõte kohustatud andma veebist ostetud kasutatud autole ka garantii ning inimesel on õigus ostetud sõiduk 14 päeva jooksul tagastada. „Sellised reeglid on tekitanud inimestes usalduse, et kasutatud autot võib osta ka kodust arvuti tagant lahkumata ja see toimetatakse ukse taha nagu Amazonist ostetud riided või e-Selverist toit,“ ütles ta.

Tagasi üles