Reformierakonna, sotside ja Eesti 200 valitsus on otsustanud lõpetada tasuta ühistranspordi. Tegelikult pole Eestis ühtsetel alustel tasuta ühistransporti olnudki ja terviklik lähenemine ühistranspordi korraldusele puudub. Osa maakondi läks mõni aasta tagasi üle tasuta sõidule, osa jättis selle osaliselt tasuliseks.
Tellijale
Helir-Valdor Seeder: aina süvenev ühistranspordikaos
Praeguseks on paljud kommertsliinid välja surnud, linnadevaheline bussitransport on kokku varisemas ja kogu sektor kidub. Kuhu oleme jõudnud? Eesti südames tiheda liiklusega maanteede ristis Imaveres elavad inimesed ei saa bussiga peaaegu kuhugi. Tallinna–Tartu bussid sõidavad peatumata läbi ja Viljandi poole liikuvad bussid Paide–Türi kaudu Imaverest mööda. Sama probleem kummitab Põltsamaad ja teisi keskusi.
Mõnest asulast pääseb maakonnakeskusse korra või kaks ööpäevas. Ka Paide inimestel on tõsiseid probleeme, sest Tallinna–Tartu bussid ei peatu Mäo bussiterminalis, vaid sõidavad lihtsalt mööda, sest ligi kolmekilomeetrine sissesõit võtab liigselt sõiduaega.