Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste 2024. aasta suuremad muudatused on eraldi punktiarvestus juhtidele ja kaardilugejatele ning ühe etapi toimumine Soomes.
Paide ralli leiame ka sel korral meistrivõistluste arvestusest
Meistrivõistluste kalendrisse kuulub seitse etappi. Hooaja avab 19.-20. jaanuarini toimuv Aluksne talveralli, mille järel ootab ees 2.-3. veebruarini toimuv Otepää talveralli. Suvise hooaja avab 24.-25. maini Soome edelarannikul Turus sõidetav Länsirannikon ralli.14.-15. juunini võisteldakse Eesti meistrivõistluste punktide nimel Võrumaa teedel ja kolm nädalat hiljem ootab ees Rally Estonia, kus sel korral stardis ka veoautode klassi EMV9 võistlejad. 23. ja 24.augustil kogunevad koduse meistrisarja parimad Kesk-Eesti, Paides. Nii Võru kui Paide ralli on ka Läti meistrivõistluste etappideks. Hooaja lõpetab traditsiooniliselt Saaremaa ralli, mis sõidetakse sel korral 11.-12. oktoobrini. Hooaja kokkuvõttes arvestatakse sõiduautode klassides kuute paremat tulemust seitsmelt etapilt ja veoautodel nelja paremat viiest.
„Rõõm on tõdeda, et jätkub koostöö autoralli Eesti meistrivõistluste peatoetaja Terminaliga. Sportliku poole pealt on kindlasti väljakutse Soome etapi lisandumine, et kuidas see kõik esimesel korral õnnestub. Võru rallil on uus korraldaja, kes korraldas sel aastal edukalt rahvaralli ja soovib 2024. korraldada Eesti meistrivõistluste etapi. Rally Estonia raames sõidetakse ka sel korral Eesti meistrivõistluste etapp, kus stardis ka veoautod. Lõplik info nii Soome etapi, kui ka Rally Estonia osas on selgumas lähiajal,“ sõnas Eesti Autospordi Liidu spordidivisjoni juht Kuldar Sikk.
Möödunud nädalal avaldatud Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste 2024 üldjuhendi suurim muudatus puudutab punktiarvestust, mis on nüüd sarnaselt maailmameistrivõistlustega eraldi juhtide ja kaardilugejate arvestuses. Seega selgub igas klassis Eesti meister nii juhtide kui kaardilugejate arvestuses.
„Varasemas süsteemis käis arvestus juhi järgi. Kui tal oli mitu kaardilugejat, võis ka vaid ühe sõidu teinud kaardilugeja tulla Eesti meistriks. Uus süsteem väärtustab ja võrdsustab mõlema ekipaaži liikme panust,“ rääkis Sikk. „Näiteks kui üks rallipaar sõidab terve hooaja edukalt koos, tulevad ka uue süsteemi järgi mõlemad meistriks. Kui aga näiteks juht teeb hooaja jooksul koostööd mitme kaardilugejaga, võib juhtuda, et sama klassi Eesti meister juhtide ja kaardilugejate arvestuses ei ole samast autost.“
2024. aasta hooajal jätkub koostöös M-Sport Polandi ja Pirelliga ka 2017. aasta alguses Eesti Autospordi Liidu poolt noortele rallitalentidele loodud Estonian Junior Challenge (EJC), mille etapid sõidetakse autoralli Eesti meistrivõistluste raames. 2024. aastal on EJC auhinnaks stipendium osalemiseks autoralli Euroopa 2025. aasta meistrivõistlustel ERC4 Junior kategoorias M-Sport Poland tiimi Rally4 klassi autol. Projekti koguväärtus on 117 720 €. EJC sarja võitjal on võimalus osaleda kolmel, teisel kohal kahel ja kolmandal ühel ERC etapil Estonian Junior Challenge auhinna tingimustel. (JT)