2023. aasta märksõnad autoliisingute ja -laenude väljastamisel olid tarneprobleemide leevenemine ja uute autode kättesaadavuse paranemine, mida varjutasid kiiresti kasvavad intressimäärad. Need muutsid tarbijad ebakindlamaks ja tõid kaasa ettevaatlikkuse ja ostuotsuste põhjalikuma kaalumise.
Uue auto valimisel oli jätkuvalt üheks kindlaks kriteeriumiks jätkusuutlikkus. Sellest tulenevalt jätkasid võidukäiku erinevad hübriidmootoriga sõidukid, mõningal määral elavnes ka elektriautode ostmine, mida toetas ka uus KIK-i nullheitega sõidukite ostutoetus.
Keskmine liisingu abil soetatud auto hind on Swedbanki statistika põhjal 31 800 eurot, aastaga on see kasvanud umbes 10%. Keskmine uue auto hind on 37 000 eurot ja kasutatud autodel 26 000 eurot. Samas suurusjärgus auto hinna kasvuga ehk umbes 10% on suurenenud ka esimene sissemakse, mis enamasti jääb vahemikku 10-25%.
Keskmiselt võetakse liising 5 aastaks ja umbes pooled liisinguvõtjad eelistavad kasutusrenti ja pooled kapitalirenti. Kapitalirendi korral tasutakse igakuiste maksetega ära kogu sõiduki maksumus ja lepingu lõppedes on auto inimese oma. Kasutusrendi puhul on maksete lõppedes autol jääkväärtus, mis tuleb auto omandamiseks tasuda või auto müüjale tagastada. Kasutusrent on enam eelistatud uute autode puhul, mille hinnad on kallimad ja mis võimaldab kuumakse hoida madalama kui kapitalirendi puhul. Keskmine liisinguvõtja on 45-aastane. Valdav enamik ehk 80% liisinguvõtjatest jäävad vanusevahemikku 31-60 aastat. Poolte liisinguvõtjate sissetulek on kuni 2000 eurot, üle 3000 eurost sissetulekut teenib 20% liisinguvõtjatest. Iga seitsmes liising võetakse koos kaasliisinguvõtjaga.
Kui 2022. aastal oli uute ja kasutatud autode osakaal enam vähem pooleks, siis 2023. aastal tänu tarneprobleemide leevenemisele, on uute kuni ühe aasta vanuste autode osakaal kasvanud.