Verstoni müügitulu kasvas eelmisel aastal 15 protsenti

Järva Teataja
Copy
Tee-ehitusettevõtte Verstoni asutaja ja juht Veiko Veskimäe.
Tee-ehitusettevõtte Verstoni asutaja ja juht Veiko Veskimäe. Foto: Rait Tuulas

Eesti juhtiv taristuehituse ja korrashoiu ettevõtte Verston OÜ kasvatas 2023. aasta müügitulu 90 miljoni euroni, mis on võrreldes eelneva aastaga 15 protsenti enam. Ettevõte teenis puhaskasumit 3 miljonit eurot.    

2023. aastal vähenesid järsult Eesti riigi järgnevate aastate investeeringud taristu ehitusse. Sellest tulenevalt pidi ka Verston oma tegevusplaanid kriitilise pilguga üle vaatama ning kiirelt kohanema.  

Verstoni omaniku ja juhatuse esimehe Veiko Veskimäe sõnul suutis Verston vaatamata taristuehituse valdkonna keerulisele aastale siiski täita seatud eesmärgid ning kasumlikult tegutseda. „Keskendusime kõige olulisemale ehk ettevõtte töös hoidmisele, ressursside efektiivsele kasutamisele, inimeste ja tarkade tööriistade arendamisele. Jätkuvalt oli fookuses ka keskkonna-alase teadlikkuse tõstmine ja jätkusuutlik tegevus.”

Arvestades taristuehituse mahtude üldise vähenemisega, andsid positiivse tõuke 2023. aasta lõpus toimunud Rail Baltica hanked. Veskimäe sõnul on Rail Baltica ehitus järgnevatel aastatel nii Verstoni kui kogu sektori jaoks üks olulisemaid taristuprojekte Eestis.  

Viimastel aastatel on kasvanud ka tuuleparkide teedetaristu osakaal Verstoni portfellis. Eelmisel aastal valmis näiteks Saarde vallas Utilitase tuulepark ning tänavu valmib Sopi-Tootsi tuulepargi ehitus, kus Verston ehitab koos lepingupartneritega.  

Eelmisel aastal jätkus Tallinn‒Pärnu‒Ikla maantee Pärnu‒Uulu 2+2 teelõigu ehitus, mis valmib 2024. aastal. Järgneva kolme aasta jooksul jätkuvad ka teede hoolduslepingud Lääne-Harju, Võrumaa ja Saare maakonna riigimaanteedel, samuti Pärnumaa, Tartumaa ja Lääne-Virumaa riigiteedel. Kokku on Verstoni hooldada 6389 kilomeetrit teid, mis moodustab 38 protsenti Eesti riigile kuuluvatest maanteedest. 

Ettevõtte investeeringute maht jäi 2023. aastal eelneva aastaga samale tasemele ehk 9 miljoni euro juurde. Verston investeeris peamiselt teehoolde ja -ehituse masinapargi uuendamisse ning teadus- ja arendustegevustesse.

2024. aastal jätkab Verston ettevalmistusi välisturgudele laienemiseks. “Oleme seadnud endale ambitsioonika eesmärgi saada Euroopa juhtivaks ettevõtteks kestliku ja multimodaalse taristu rajamisel. Kümne aastaga soovime kasvada miljardiettevõtteks ja vähendada meie tegevusest tekkivaid CO2 emissioone vähemalt 80 protsenti. Täna kaardistame ja analüüsime võimalusi Euroopa turul ning paneme kokku laienemisstrateegiat,” ütles Veskimäe.

Samuti plaanib Verston jätkata jätkusuutliku mõtteviisi rakendamist taristuehituses, protsesside digitaliseerimist ja investeeringuid tarkadesse tööriistadesse.

2010. aastal tegevust alustanud Verston on kasvanud Eesti juhtivaks tee-ehituse ja korrashoiu täisteenust pakkuvaks ettevõtteks, mis panustab valdkonna arengusse, kaasajastamisse ning efektiivsuse suurendamisse.

Ettevõte on koos partneritega ehitanud mitu riigile olulist objekti, näiteks Reidi tee Tallinnas, kommunismiohvrite memoriaali taristu, Saarde tuulepargi teedetaristu ning Tallinna ja Ämari lennujaama laiendused, asfalteerinud Tartu maantee Ardu-Võõbu ja Võõbu-Mäo neljarealised lõigud. Suurematest objektidest on praegu töös Sopi-Tootsi tuulepargi teedetaristu rajamine ja Pärnu-Uulu neljarealise teelõigu ehitus, samuti Rail Baltica objektid. Ettevõte annab tööd ligi 330 inimesele. Oma tegevusvaldkonnas on Verston esimene ehitusettevõte, kes liitus Rohetiigriga.

Tagasi üles