Amserv Paide: enim müüme uusi autosid, kuid nõudlus kasutatud autode järele kasvab

Copy
Amservi Paide esindusest leiab nii uusi kui ka kasutatud autosid. Siin müüdud kasutatud autode keskmine hinnaklass ei eristu teistest linnadest. Müügimaht on küll väiksem, kui võrrelda näiteks Viljandiga, aga autode keskmine hind on sama.
Amservi Paide esindusest leiab nii uusi kui ka kasutatud autosid. Siin müüdud kasutatud autode keskmine hinnaklass ei eristu teistest linnadest. Müügimaht on küll väiksem, kui võrrelda näiteks Viljandiga, aga autode keskmine hind on sama. Foto: Amserv Grupp

Paide automüügiturg on viimastel aastatel püsinud stabiilsena, kuid 2024. aastal on autoturgu mõjutanud mitmed olulised tegurid, sealhulgas peatselt kehtima hakkav automaks.

Amserv Paide juhi Olev Põldme sõnul on turg olnud ootuspäraselt ettearvamatu. "Peatselt jõustuv automaks on pannud kliendid ootama, kaaluma ja järele mõtlema, kas oma olemasolev sõiduk vahetada uue või kasutatud auto vastu," selgitab Põldme. "Pikk arutelu automaksu sisu ja suuruse üle on olnud selle suurimaks mõjuriks."

Võrreldes eelmise aastaga on automüügi mahud Paides jäänud samale tasemele, kuid kasutatud autode nõudlus on pisut kasvanud. "Nüüd, aasta teises pooles, kus jõustuv automaks jõuab lähemale, on kliendid aktiivsemad uute ostuotsuste osas," märgib Põldme. Ta lisab, et uute autode puhul on Toyota hübriidmudelid maksusõbralikud lahendused, kuna nende näitajad jäävad konkurentidest madalamaks.

Poliitilised otsused ja majanduskeskkond avaldavad automüügile mõju

"Uus maksupoliitika on kindlasti selle aasta suurim mõjutaja," ütleb ta, täpsustades, et Paide klientide seas on keskkonnasõbralike ja madalate kütusekuludega mudelite, eriti hübriidautode, populaarsus kõrge.

Elektriautode osas näeb Põldme siiski, et väljaspool suuremaid linnu on elektrisõidukite kasutuselevõtu ees suureks takistuseks laadimistaristu puudumine. "Huvi elektriautode vastu on küll olemas, kuid praegune laadimistaristu ei vasta veel vajadustele, eriti väiksemates piirkondades nagu Järvamaa," nendib Põldme.

Ostjate käitumises on Põldme sõnul märgata teadlikumat lähenemist hinna ja kvaliteedi suhte osas. "Kliendid hindavad üha enam sõiduki hilisemaid ülalpidamiskulusid ja garantiid. Automaksu valguses vaadatakse ka sõiduki CO2 näitajaid ja muid kulusid, et tulevikus oma väljaminekuid optimeerida," selgitab ta.

Lisaks on kliendid hakanud rohkem huvi tundma fikseeritud kuumaksetega finantseerimislahenduste vastu. "Soodsamad lahendused ja fikseeritud maksegraafikud on muutumas üha atraktiivsemaks, eriti praeguses majanduskliimas," lisab Põldme.

Põldme sõnul on sellel aastal automüügis tekkinud teatav hooajalisus, mis on otseselt seotud automaksu jõustumisega. "Inimesed on hoidnud tagasi, et näha, mis maksuga täpselt juhtub ja millal see kehtima hakkab," märgib ta. Kuid ta loodab, et aasta lõpus võib oodata tavapärasest suuremat aktiivsust, kuna ostjad soovivad veel enne uue maksu kehtimist oma otsused ära teha.

Tulevikku vaadates näeb Põldme selgelt elektriautode osakaalu kasvu, kuid tõdeb, et see sõltub suuresti laadimistaristu arengust. "Elektriautod on tulnud, et jääda, kuid vajame veel aega ja investeeringuid, et see muutuks igapäevaseks reaalsuseks ka väljaspool suurlinnu," sõnab ta.

Järgmise aasta alguseks kolib Amserv Paide koos müügi- ja teeninduskeskuse ning töökojaga Valgekivi ärikeskusesse, mis loob nii uute kui ka kasutatud autode müügiks veelgi moodsamad ja avaramad tingimused.

Tagasi üles