Saada vihje

YOOKil läks Indias hästi

Copy
Yooki tegevjuht Katre Kõvask.
Yooki tegevjuht Katre Kõvask. Foto: Yook

Eelmisel nädalal viibisid Eesti ettevõtjad koos regionaal- ja põllumajandusministri Piret Hartmaniga Indias ärimissioonil. Aasia ühel suurimal toidumessil SIAL pälviti rohkelt tähelepanu.

Ärivisiidi kulminatsiooniks olnud SIAL India toidumessil võitsid kaks Eesti ettevõtet auhinnalise koha, äramärkimise teenisid teisedki. Innovatsiooni kategoorias võitis esikoha Toidu- ja Fermentatsioonitehnoloogia Arenduskeskus (TFTAK) oma hernevalgust lõhefileega. Teise koha teenis OÜ Revala vitamiinidega rikastatud taimne jäätisepulber.

Eesti ettevõtetest pääses nominentide hulka veel Yook Production AS oma kolme kaerajoogiga. Lisaks teenisid messil nominatsiooni AS A. Le Coq (alkoholivabade toodete kategoorias) ja Haage Joogid OÜ (disaini kategoorias).

“Hea on näha, et alternatiivsete valkude turg on Indias mitte ainult suur, vaid ka kiiresti laienev,” rääkis TFTAKi äriarendusjuht Merli Üle. “SIALi messil saime oma hernevalgu baasil loodud lõhefileele ülihead tagasisidet – sealhulgas aasta kõige uuenduslikuma toote auhinna – ja mitmeid kõrge koostööpotentsiaaliga kontakte,” kiitis ta.

India ärimissiooni korraldasid ühiselt Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus (EIS), Regionaal- ja Põllumajandusministeerium ning Eesti suursaatkond New Delhis. See tähendas, et Eesti toidu- ja joogiettevõtjad said oma toodangut tutvustada potentsiaalsetele India partneritele ja klientidele, samas kui minister Hartman kohtus ka India põllumajandusministri ning kaubandus- ja tööstusministriga, et arutada kahepoolse koostöö edendamise võimalusi.

„Lõime Indias Eesti ettevõtjatele head eeldused turu laiendamiseks. Koostöökokkuleppeid tegime nii ministeeriumite tasandil kui loodi ka palju vajalikke kontakte võimalike äripartneritega,“ ütles regionaal- ja põllumajandusminister Piret Hartman.

Ta lisas: „Meie tooted on kvaliteetsed ja tänu uutele tehnoloogiatele on nende vastu ka väga suur huvi. Meie ettevõtjate suurt potentsiaali näitavad India messil pälvitud tunnustused – nii võitjate kui ka nominentide näol.“

TFTAKi äriarendusjuht Merli Üle pidas nädalast ärimissiooni väga kasulikuks. „Täname visiidi läbimõeldud korralduse eest! See andis TFTAKile võimaluse saada vahetu ja kontsentreeritud ülevaade turu eripäradest, kohtuda ja sõlmida sidemeid just õigete mõjukate ettevõtjatega ning tutvustada oma maailmatasemel toiduinnovatsiooni teenuseid,” kirjeldas Üle.

EISi ekspordiosakonna juht Eva-Kristiina Ponomarjov näeb Eesti ettevõtetel suurt potentsiaali India turule sisenemiseks. „Eesti paistab silma kvaliteetsete mahetoodete, sealhulgas mee, alkoholi, taimsete lihaasendajate, supertoitude ja pärmi tootmises,“ sõnas Ponomarjov. „Meie puhas keskkond võimaldab toota kõrge kvaliteediga mahesaadusi. Lisaks on Eesti toiduinnovatsiooni ja biotehnoloogia eesrinnas, pakkudes jätkusuutlikke toidutöötlemise tehnoloogiaid, mis on kohaldatavad India turule."

India toidu- ja joogitööstus on üks maailma suurimaid. Igal aastal kaubeldakse seal 460 miljoni tonni toiduga, mille väärtus on ligemale 3 miljardit eurot. Praeguseks trendiks on seal kasvav nõudlus tervise- ja mahetoodete ning kvaliteetse alkoholi järele. Eesti eelmise aasta valdkonnaülese India ekspordi kogumahuks oli ligi 100 miljonit eurot.

Tagasi üles