Saada vihje

Telefoninumber 1247 on vastanud ligi 1,2 miljonile kõnele

Copy
Nuppudega lauatelefon oli juba suur edasiminek, võrreldes kettatelefoni sõrmitsemisest
Nuppudega lauatelefon oli juba suur edasiminek, võrreldes kettatelefoni sõrmitsemisest Foto: Ain Protsin/Postimees

16. märtsil tähistas Häirekeskuse riigiinfo telefon 1247 oma 5. sünnipäeva. Viie aasta jooksul on sellele numbrile vastatud juba ligi 1,2 miljonit korda. Kui alguses loodi 1247 kriisiinfoliinina, et aidata inimesi COVID-19 pandeemia ajal, siis tänaseks on sellest saanud oluline ja laiapõhjaline kanal kodanikega suhtlemiseks.

„1247 on kasvanud kiiresti koos ühiskonna vajadustega. Kui koroonakriisis soovisid inimesed selgeid juhiseid piirangute ja vaktsineerimise kohta ning Ukraina sõja algusega kerkisid esile julgeoleku ja sõjapõgenikega seotud küsimused, siis täna küsitakse üha enam keskkonnaalaseid küsimusi, uuritakse dokumentide taotlemise ja küberpettuste ning soovitakse infot ka teedel toimuva kohta. 1247 peegeldab väga selgelt ühiskonna muresid ja ootusi – see on koht, kuhu inimesed pöörduvad, kui nad tahavad kindlust, et saada õiget ja kontrollitud riigiinfot,“ ütles Häirekeskuse peadirektor Kätlin Alvela.

Ka 2025. aastal on riigiinfo telefoni teenust laiendatud. Alates 1. märtsist annab 1247 infot maismaa piiriületuse kohta koostöös Politsei- ja Piirivalveametiga ning alates 23. märtsist jagab kriisivalmiduse infot koostöös Päästeametiga. Tuleval sügisel saab numbrilt 1247 infot kohalike valimiste kohta, seda korraldatakse koostöös Riigi Valimisteenistusega. Nii liigub 1247 samm-sammult edasi ühtseks riiklikuks infoteenuseks, kust inimesed leiavad usaldusväärset infot paljudel olulistel teemadel.

Tagasi üles