Saada vihje

ÕPIKUNÄIDE Sel moel õngitsevad petturid telefonitsi infot

Kahtlane telefonikõne tuleks kohe katkestada.
Kahtlane telefonikõne tuleks kohe katkestada. Foto: Shutterstock

Viimasel ajal on järjest igapäevasemaks muutunud juhtumid, kus inimestelt telefoni teel pangakontode andmeid ja paroole välja petetakse. Politsei- ja piivalveamet jagas sotsiaalmeedias üht näidet. Õnneks jäid petturid sel korral pika ninaga.

Politseid sellest juhtunust teavitanu sõnul helistas talle keegi, kes tutvustas end Tervisekassa töötajana ja küsis, kas inimene on hambaravis käinud ja soovitas vähemalt kord aastas käia. Hüvitise suurendamiseks palus end identifitseerida, muuhulgas küsis ka, mis panka inimene kasutab, misjärel sisestas inimene enda PIN1.

8 minuti pärast helistas keegi WhatsApp´i kaudu ja esitles end LHV Panga küberturvalisuse spetsialistina ning väitis, et tema nimel olla panka sisse logitud. Vestlus kestis pikalt, sest tehti n-ö turvalisusega seotud toiminguid.

Kommentaarid
Tagasi üles