Bussijaama hind kahekordistus

Tiit Reinberg
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kui Paide linnajuhid Kersti Sarapuu (vasakult), Peeter Saldre ja Heli Suvi kolm kuud tagasi bussijaama hoonega tutvumas käisid, küsis hoone omanik Aino Maalik selle eest 800 000, nüüd on hind aga tõusnud pooleteist miljoni kroonini.
Kui Paide linnajuhid Kersti Sarapuu (vasakult), Peeter Saldre ja Heli Suvi kolm kuud tagasi bussijaama hoonega tutvumas käisid, küsis hoone omanik Aino Maalik selle eest 800 000, nüüd on hind aga tõusnud pooleteist miljoni kroonini. Foto: Tiit Reinberg

Paide linnavalitsus on loobumas mõttest osta bussijaama hoonet, mille hind on kolme kuuga kahekordistunud, ja peab plaani ehitada samasse kõrvale uue bussijaama.

Kui kolm kuud tagasi käisid Paide juhid Kinterkile kuuluva bussijaamaga tutvumas, räägiti 800 000–kroonisest hinnast, aga nüüd on kinnistu kinnisvarafirmas müügis poolteise miljoni krooniga.

Haustoni kinnisvaramaakler Merle Rips ei pidanud bussijaama kinnistu poolteise miljoni kroonist hinda kõrgeks, sest lisaks jaamahoonele saab ostja ka 3200ruutmeetrise krundi. «Kes tahab praegu raha investeerida, siis see on hea koht, sest tema väärtus tõuseb kindlasti,» lausus ta.

Maakler ei eelista üht klienti teisele

Kui palju võiks kinnistu paari aasta pärast siis maksta, ei tahtnud Rips ennustada.

Kuigi veel kolm kuud tagasi oli maja müügis 800 000 krooniga, peab Rips seda summat turuhinnast odavamaks. «See poolteist miljonit krooni võib Paides tunduda soolane, kuid tegelikult on hoone väärtus palju suurem,» lisas ta.

Praegu on bussijaamast 80 protsenti kasutamata, aga kui uus omanik paneks maja tervenisti tulu saama, poleks Ripsi arvutusi mööda raske raha tagasi teenida. «Maaklerina ei tohi ma ühtegi klienti teisele eelistada, kuid Järvamaa elanikuna tahan, et bussijaam tegutseks seal edasi,» lausus ta.

Järvamaa ühistranspordi keskuse tegevdirektor Harri Lepamets ütles, et Kinterkiga on keskusel rendileping järgmise aasta 31. märtsini. «Kus pärast seda päeva bussijaam asub, ei oska praegu öelda,» sõnas ta.

Lepamets selgitas, et ühistranspordi keskusel pole raha kinnistut osta, seetõttu tegi ta ostuettepaneku linnavalitsusele, et bussijaam võiks jääda samasse edasi.

Et linna juhid pole otsust langetanud, ei osanud ka Lepamets öelda, kas poole aasta pärast asub bussijaam endises kohas või mitte.

Lepamets lausus, et kui jaamahoone ostab mõni ärimees, kes pole rendilepingu pikendusest huvitatud, tuleb bussijaamale leida uus koht. «Ega Paides bussijaamale häid kohti palju ole,» kurtis ta. «Võimalik, et tuleb kolida linna serva, kuigi ka see pole hea lahendus.»

Järvamaa omavalitsuste liidu esimees, Järvamaa ühistranspordi keskuse juhatuse liige Jaago Kuriks ütles, et kõige mustem stsenaarium maakonnale on, et kinnistu ostab ära ärimees, kes pole huvitatud seal bussijaama pidama.

Kuriksi meelest on olulisem, et Paide linnavalitsus otsustaks ära, kas on jaamahoonest huvitatud või mitte. «Kui saame linna seisukoha teada, võime edasi liikuda, praegu ainult ootame,» lisas ta.

Kuriks tunnistas, et ühistranspordi keskuse juhid on kaalunud ka võimalusi kolida bussijaam Türile või Mäosse. «Aga need pole head lahendused,» märkis ta.

Ka Paide linnavolikogu esimees Peeter Saldre teada maksis bussijaam veel mõni kuu tagasi 800 000 krooni. «Praegu on kinnisvarafirmas hind tõusnud poolteisele miljonile, kuid ma ei tea, kas see kehtib ka linnavalitsusele või saaksime meie ta endise summaga,» arutles ta.

Uus bussijaam maksab poolteist miljonit

Saldre kinnitas, et poolteise miljoni krooniga pole linnavalitsus bussijaamast kindlasti huvitatud. «Lisaks ostuhinnale peab arvestama, et sinna tuleb kiiresti investeerida umbes kaks miljonit krooni,» põhjendas ta. «Seega läheks isegi 800 000–kroonise ostuhinnaga see kokkuvõttes maksma kolm miljonit.»

Saldre teada linnavalitsusel praegu sellist raha pole.

Et bussijaama plats kuulub linnale, on Saldre ütlust mööda võimalik ehitada sinna uus, senisest väiksem jaamahoone. «Uue hoone ehitusele kuluks umbes poolteist miljonit krooni,» lisas ta.

Parimaks lahenduseks pidas Saldre, et jaamahoone saab uue omaniku, kes on nõus bussijaama tarvis ruume rentima. Samas tunnistas ta, et rentnikke leida pole kerge, sest praegugi seisab suur osa majast tühjalt.

Otsuse, kas linnavalitsus ostab bussijaama hoone või mitte, selgub Saldre lubadust mööda septembris.

Muinsuskaitseameti Järvamaa vaneminspektor Aino Pung ütles, et juba tänavu või järgmisel aastal võetakse jaamahoone muinsuskaitse alla. «Minule meeldiks, kui seal jätkaks tegevust bussijaam, sest see maja on ehitatud jaamahooneks,» selgitas ta. «Palju hullem on, kui sinna tuleks järjekordne kauplus.»

TEAVE

Paide bussijaam on ehitatud 1938.–1939. aastal G. Tummi projekti järgi. Funktsionalistlikus stiilis hoone ehitati algul raudteejaamaks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles