Tarbijakaitseamet kontrollis kodukaupu müüvaid kauplusi

Kuido Saarpuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
DZDTLN11: JYSK : TALLINN  21DEC11 JYSK, HAABERSTI 1, EESTI sm/Foto STANISLAV MOSHKOV/DENJ ZA DNJOM
DZDTLN11: JYSK : TALLINN 21DEC11 JYSK, HAABERSTI 1, EESTI sm/Foto STANISLAV MOSHKOV/DENJ ZA DNJOM Foto: STANISLAV MOSHKOV/

Amet kontrollis OÜ Jysk Linnen`n Furniture, OÜ Koduekstra ja OÜ Handymann kauplusi. Kontrolliti hinnateabe korrektsust müügisaalis ja kassas, reklaamlehtedes pakutud kampaaniatoodete olemasolu kauplustes ning kas keerukate toodete puhul on kauba juures ka eestikeelne kasutusjuhend.

 

Tarbijakaitseamet kontrollis mai 11 kauplust üle Eesti. Hinnakontroll hõlmas 275 toodet, millest kaheksal juhul tuvastati hinnaerinevus riiulil ja kassas. Hinnad erinesid kassas nii tarbija kasuks kuika  kahjuks. Viiel korral tuvastati hinnaerinevusi Jyski kauplustes ja kolmel korral Handymanni kauplustes.

 „Kuigi hinnaerinevusi ei leitud paljudel kaupadel, oli sel korral üllatuslik hinnaerinevuse ulatus, kui kohati ulatusid erinevused tavapärase mõnekümne sendi asemel mitme euroni,“ kommenteeris tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste. Näiteks ühes poes oli turvaprillide hind müügisaalis 1,99 , ent kassas 2,99 eurot. Suurim hinnavahe leidus ühel vaakumkotil, mille hinnavahe riiulis ja kassas oli lausa kaks eurot. Kauplejad kõrvaldasid hinnarikkumised järelevalvemenetluse käigus.

Tarbijakaitseamet kontrollis veel, kas kampaanialehtedes reklaamitud kaupu on tegelikult kauplustes saada. Kontrollitud 587 tootest puudus kaup vaid ühes Jyski Narva kaupluses. „Kampaaniatoodete lõppemine on üks sagedasemaid tarbija eksitamisi, millele oleme varem korduvalt kauplejate tähelepanu juhtinud. On hea meel näha, et kauplejad on hakanud paremini oma kampaaniaid korraldama nii, et reklaamitud toode ei osutud tühjaks peibutuseks,“ ütles Sooniste.

Kuigi hinnaerinevusi ei leitud paljudel kaupadel, oli sel korral üllatuslik hinnaerinevuse ulatus kui kohati ulatusid erinevused tavapärase mõnekümne sendi asemel mitme euroni.

Amet kontrollis ka tehniliselt keerukate või erioskust nõudvate kaupade juures eestikeelse kasutusjuhendi olemasolu. Rikkumisi tuvastati Handymanni kauplustest, kus 17 kontrollitud kaubast viiel puudus nõutud kasutusjuhend. Tarbijakaitseamet määras ettevõtjale tähtaja rikkumiste kõrvaldamiseks.

Tasub ära märkimist, et Koduekstra neljas kontrollitud kaupluses ei tuvastatud ühtegi hinnarikkumist, puuduvat reklaamlehes reklaamitud sooduskaupa ega kasutusjuhendit.

Tarbijakaitseamet rõhutab, et kauplejatel on oluline mõelda, kuidas edaspidi taolisi rikkumisi ära hoida. Tarbijakaitseamet on saatnud kauplejatele, kelle poodidest leiti rikkumisi, neid puudutava kontrolli kokkuvõtte, millele amet ootab kauplejatelt vastuseks lahendusi taoliste olukordade vältimiseks.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles