Surmade registreerimine kolib internetti

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: LIIS TREIMANN / PM/SCANPIX BALTICS

Sotsiaalministeerium saatis kooskõlastusele määruse, millega luuakse võimalus esitada surmateatisi edaspidi vaid elektroonselt.

Määruse kohaselt ei pea inimesed enam edaspidi oma lähedase surma registreerimiseks minema kohalikku omavalitsusse. Tervishoiutöötaja või kohtuarstliku ekspertiisi läbiviija koostab tervise infosüsteemis surma kohta elektroonse dokumendi ning esitab selle nii rahvastikuregistrisse kui surma põhjuste registrisse.

Kohalik omavalitsus ei pea tulevikus enam surmade andmeid rahvastikuregistrile eraldi esitama. Surma põhjuste registrisse jõuab info surma fakti ja põhjuste kohta ööpäeva jooksul pärast nende andmete kinnitamist.

Lisaks kaasajastatakse sama eelnõuga saatekirjade koostamise, kasutamise ja säilitamise nõudeid, sealhulgas erandjuhud, mil on põhjendatud digisaatekirja asendamine pabersaatekirjaga.

Määruse eelnõu esitatakse kooskõlastamiseks ja arvamuse avaldamiseks ministeeriumidele ning erinevatele tervishoiuga tegelevatele asutustele. Määruse eelnõu näeb ette üleminekuaja kuni tuleva aasta 1. juulini. Seni on surmateatisi võimalik esitada ka paberkandjal.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles