Tartu Ülikooli haridusteaduste instituut alustas neli päeva kestvat missiooni 51 tulevikuõpetaja leidmiseks

Järva Teataja
Copy
Tühi klassiruum.
Tühi klassiruum. Foto: Peeter Lilleväli / Põhjarannik.

Aastaks 2025 vajab Eesti haridussüsteem juurde 830 loodus- ja reaalainete õpetajat. 

11. aprillil alustas Tartu Ülikooli loodus- ja reaalainete põhikoolis õpetamise programmijuht Mario Mäeots gümnaasiumides üle Eesti missiooni „Otsime 51 tulevikuõpetajat“.

Nädala jooksul külastab Mario Mäeots 11 kooli Jõgeval, Väike-Maarjas, Tapal, Rakveres, Kundas, Paides, Pärnus, Märjamaal ja Viljandis. Olles ise õpetanud 18 aastat üldhariduskoolis loodusõpetust, tutvustab ta õpetajaameti rõõme ja muresid ning kutsub gümnasiste kaaluma, kas see elukutse sobiks neilegi. „Loodus- ja reaalainete õpetajana on võimalus teha mängulist ja loovat tööd ning kasvatada tuleviku eestvedajaid,“ ütles Mäeots.

Tööjõu ja oskuste vajaduse prognoosisüsteemi OSKA andmetel on Eesti koolides praegu iga neljas füüsikaõpetaja ning iga viies keemia-, geograafia-, bioloogia- ja matemaatikaõpetaja üle 60-aastane. 2025. aastaks vajab Eesti haridussüsteem OSKA järgi 830 uut loodus- ja reaalainete õpetajat.

Tänu Haridus- ja Teadusministeeriumi toele saab sel aastal Tartu Ülikoolis loodus- ja reaalainete põhikoolis õpetamist õppima asuda varasemast enam tudengeid: kui varem on õppekohti olnud 20, siis nüüd 51. „Õpetajatöö on täis ootamatusi ja iga päev tuleb end jälle proovile panna. Igav selles ametis kindlasti ei hakka,“ sõnas Birgit Kuslap, kes õpib praegu loodus- ja reaalainete õpetajaks, ning kutsus noori ülikooli astujaid loodus- ja reaalainete õpetamise õppekava kaaluma.

Tulevikuõpetajate leidmise missioonil saab silma peal hoida Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudi kodulehel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles