Pangad kohanevad uue põlvkonna nõudmistega

FOTO: AFP / Scanpix

Millal Sina viimati pangakontorisse sattusid? Türilt pärit tuntud Eesti orienteeruja Evely Kaasikul oli raske isegi meenutada, millal see toimus. „Ehk eelmisel aastal?“ mõtiskles ta.

Tellijale

Sõbralik teenindus, madalad tasud ja mugav asukoht – väga paljude jaoks polegi see enam sugugi primaarne, selgus USAs Y-põlvkonna (sündinud aastatel 1980-1992) noorte seas läbi viidud uuringust „Generatsiooni m-pangandus.“ Nende noorte jaoks on esikohal hoopis mobiilipank.

Need on noored, kelle tarbimiskäitumine on sootuks erinev eelnevatest põlvkondadest. Suur osa neist noortest pole kunagi pidanud ootama posti teel tulevat kirja, seisnud pangas järjekordades, omanud telefoni, mis ei tee pilti või kuulanud kassett-mängijat. Nad on mobiilsed, armastavad uusi tehnoloogiaid ning kiirust. Nende tarbimiskäitumine on motiveeritud üksnes nende enda kogemusest ja eakaaslaste soovitustest. Just see on põlvkond, kes on muutmas ka kogu pangandusmaailma.

Tagasi üles