Kauplus ei pea kaupa tagasi ostma

Anne Põder
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rõivad.
Rõivad. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Üks suurimatest tarbijate seas ringlevatest müütidest on arvamus, nagu tarbijal oleks õigus tagastada kvaliteetne toode tavapoodi kahe nädala jooksul ja raha tagasi saada. Tarbijal tasub teada, et 14päevane taganemisõigus kehtib ainult veebipoes.

Tarbijakaitseameti kommunikatsiooniekspert Pille Kalda selgitust mööda ei pea kauplused ostjate meelemuutustele vastu tulema. «Kui tarbija on tavapoest ostnud toote ning ta hiljem ringi mõtleb ja leiab, et ta siiski ei vaja seda toodet, see talle ei meeldi või on hoopis tegu vale suurusega, ei ole tal õigus nõuda, et kauplus selle tagasi ostaks,» kinnitas ta.

Kui pood sellest keeldub, siis pöörduvad inimesed Kalda tähelepanekul kohe pettunult tarbijakaitseametisse. «Tegelikult pole kauplus seadust rikkunud, sest juba alates 2004. aastast ei kohusta seadus tavapoode kvaliteetset kaupa tagasi ostma või ümber vahetama,» kinnitas ta. 14päevane taganemisõigus kehtib vaid sellistele toodetele, mis on ostetud e-poest, tellitud kataloogist või ostetud müügiesitluse käigus.

Küll aga on ümbervahetamise võimaluse pakkumine tervitatav hea tava kauplejate poolt, mis on laialt levinud eriti väljaspool Eestit. Sellise võimaluse kasutamise kohta tasub küsida enne ostuotsuse tegemist, et mitte hiljem pettuda. See on eriti oluline praegu, mil peagi on käes jõuluaeg ja kingituste soetamine. Ei ole harv juhus, mil näiteks kingituseks ostetud kampsun või mõni muu riietusese osutub vales suuruses olevat või kingitud mänguasi lapsel juba on ning on soov see mõne teise vastu vahetada. Kui kauplus ei ole ettepanekuga nõus, tuleb sellega leppida.

Rohkem teavet saab kauba tagastamise ja targalt ostmise kohta siit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles