Balti keti mälestuseks sõidab ka üle saja aasta vanune auto

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kui tegu on vanema autoga, mis võib jääda pikaks ajaks kasutuseta, tasub ­jälgida, et liiklusregistris oleva sõiduki viimase kindlustuse lõppemisest ei mööduks rohkem kui 12 kuud, sest vastasel korral tehakse sellele mitte just kõige soodsamatel tingimustel automaatne kindlustus ning esitatakse arve. Et seda vältida, tuleb autot regulaarselt kindlustada või see ajutiselt registrist kustutada. Ilma liikluskindlustuseta autot kasutada ei tohi.
Kui tegu on vanema autoga, mis võib jääda pikaks ajaks kasutuseta, tasub ­jälgida, et liiklusregistris oleva sõiduki viimase kindlustuse lõppemisest ei mööduks rohkem kui 12 kuud, sest vastasel korral tehakse sellele mitte just kõige soodsamatel tingimustel automaatne kindlustus ning esitatakse arve. Et seda vältida, tuleb autot regulaarselt kindlustada või see ajutiselt registrist kustutada. Ilma liikluskindlustuseta autot kasutada ei tohi. Foto: Elmo Riig / Sakala

18.–20. augustini leiab aset rahvusvaheline vanatehnikasõit Balti kett 30, mis läbib kolme riiki: Eestit, Lätit, Leedut. Türil võib vanu sõidukeid näha 20. augustil kell 12–15. Ühise sõidu eesmärk on tutvustada vanatehnikat ja ühendada vanatehnikahuvilisi, kuid ennekõike meenutada kolme rahvast ühendavat ajaloolist sündmust.

Kuigi kogu ajakava võib veidi nihkuda, on ürituse algus ja lõpp kindlalt paigas. Sõit algab 18. augustil kell 9 Vilniusest ja esimese pärva lõpuks jõutakse Riiga. Selle teekonna pikkus on 320 kilomeetrit. Möödaminnes on võimalus osa võtta samal ajal toimuvast lätlaste vanatehnikaüritusest Riga Retro. 19. augusti õhtul jõutakse Lätist Viljandisse ja selle marsruudi pikkus on 220 kilomeetrit. 20. augustil alustatakse sõitu Viljandist Tallinna ning sealt edasi Laitsesse, see teekond on 200 kilomeetrit pikk. Viljandi–Tallinna marsruudile mahub ka peatus Järvamaal. Kõigepealt tehakse paus Säreveres Balti keti mälestuskivi juures. Seejärel liigutakse Türile, kus on näitus ning süüakse lõunat.

Ettevõtmise algatajad on Lõuna-Eesti vanatehnika klubi Levatek liikmed, kes pidasid Balti keti 30. aastapäeva niivõrd tähtsaks, et kavatsesid korraldada rahvusvahelise ürituse. Sõna hakkas klubide kaudu levima nii Eestis, Lätis kui ka Leedus. Kolm peamist korraldajat on Eesti vanatehnika klubide liit, Läti antiikautode klubi koos Riia Motormuseumiga ja Leedu vanaautoklubi Klasika. Praeguseks osaleb üritusel ligi 180 vanasõidukit: Eestist 90, Lätist ligi 30, Leedust 50 ja mujalt 9. Tiit Talts, kes on üks ürituse korralduskomitee liikmetest, tõdeb, et kõige vanem auto, millega üritusel plaanitakse osaleda, on 1912. aasta Ford T Speedster Eestist.

Tagasi üles