Järva Teataja veebilehe kommentaator Erks on avaldanud arvamust rohkem kui riigikogulane Tõnis Kõiv, maavanem Tiina Oraste ja Kuma raadio saatejuht Andres Põllu kokku. Järva Teataja uuris, kes on see salapärane arvamusliider Erks.
Milline võiks olla Järva Teataja staarkommentaator
Erks on Järva Teataja kodulehele kirjutanud sadu kommentaare, viimase 80 päevaga on ta üllitanud neid 74. Kui mõni artikkel läheb talle väga korda ja tekib mõttevahetus teiste kommentaatoritega, pole ime, kui ta kribistab ühele loole kirjutada kuni kümmekond kommentaari. Sageli on tema sõnavõtud kordi pikemad kui lühikesed online-uudised.
Liiklusohutus ei jäta
kunagi külmaks
Erksi kommentaaridest on saanud juba osa meie veebilehest ja kui ta natuke aega sõna ei võta, hakkavad teised huvi tundma, kas temaga on ikka kõik korras.
Kõige isiklikum asi, mille Erks kommentaaridest enda kohta on avaldanud, on meiliaadress erks100@hot.ee.
Sel aadressil võttis ka Järva Teataja temaga ühendust ja palus intervjuud, kuid vastust pole me saanud.
Kuigi Erks pole nõus oma nime avalikustama, katsume teda portreteerida just nii, nagu krimifilmides joonistatakse pilt pätist, mille järgi ta hiljem tabatakse (mitte et Erks oleks pätt, kes tuleb avalikkuse ette tirida).
Erksist pildi loomiseks on meil kasutada tema ohtrad kommentaarid, kus väiksed teabekillud heidavad valgust temalegi.
Nagu juba nimi reedab, on tegemist mehega. Seda kinnitab ka mitu kommentaari, kus ta räägib meestest kui meist ja naistest kui neist.
Kui enamasti lööb Järva Teataja kommentaarium elama poliitiliste uudiste puhul,jätab see valdkond Erksi külmaks, lemmikparteid ega poliitikut ei paista tal olevat.
Erksi lemmikteema on vaieldamatult liiklus. Mõni üksik avariiuudis jääb tema kommentaarita. Roppe sõnu pruugib ta harva, enamasti suudavad teda endast välja viia rullnokad.
Liiklusohutuse kohta loeb ta moraali sedavõrd tihti, et isegi Hellat Rumvolt, Rein Karemäe, Villu Vane ja Indrek Sirk kahvatuvad tema kõrval.
Ärge kihutage, ärge sõitke purjus peaga, kasutage turvavööd, libedaga tuleb sõita aeglasemalt, pimedates kurvides ei tohi ees olevast autost mööda sõita, väsinuna ei tohi autorooli istuda – need on tõed, mida ta kordab kümneid kordi.
Erks ütleb, et liiklusohutuse eest ei võitle ta mitte üksnes meie kommentaariumis, vaid tavaeluski. «Olen mitmele inimesele liiklusohutust seletanud ja sellel teemal vaielnud, isegi mitme inimesega tülli läinud,» tunnistab ta möödunud aasta oktoobris.
Lisaks liikluseeskirja nõuetele tunneb Erks hästi ka autosid. Kuid autodegi juures peab ta töökindluse kõrval tähtsaimaks turvalisust ja on korduvalt välja arvutanud, et kasutatud autot soetada on targem kui uut osta.
Isegi auto rehvidest on ta kirjutanud umbes sama pikalt, kui on käesolev artikkel.
Ühe vihje enda kohta andis Erks möödunud aasta 17. detsembril, kui ta kirjutas, et oli Mäos aset leidnud kahe politseiniku tapmise ajal noor poiss. Seega 17 aastat hiljem räägime umbes 30aastasest mehest.
Oma elukoha kohta Erks palju vihjeid ei anna. Ta on Järvamaal üles kasvanud ja elab siin ka praegu. Kõige rohkem näikse ta kursis olevat Paide eluga. Näiteks andis ta kommentaariumi kaudu teada, et ajakirjanik Kaspar Poki auto tagumisel tulel on pirn läbi põlenud.
Oma töö kohta on Erks reetnud üksnes seda, et peab vahel tööülesandeid täites sõitma tagaveolise autoga.
Kuigi enamik kommentaare on kirjutatud õhtuti kella 18 ajal ehk siis, kui inimesed jõuavad töölt koju, leidub palju ka pärastlõunaseid sissekandeid.
Ennelõunal on Erks arvuti taga olnud harva, kuid mõnikord on võtnud sõna ka öösiti. Seega peab vähemalt osa tema tööajast mööduma arvuti taga.
Tänavu esimese Järva Teataja kommentaariumisissekande tegi loomulikult Erks, kes oli arvuti juures juba 1. jaanuaril kell 10.47 avaldamas arvamust Eesti Energia kohta.
Erks otsib tasuvamat tööd
Erks ei kuulu kõrgepalgaliste sekka, sest teab omast käest pajatada, et Järvamaal suurt palka ei maksta. «Mulle meeldib siin elada, aga üha enam mõtlen isegi siit äraminekule, just töö pärast,» kirjutas ta kuu aega tagasi.
Inimest, kes suudab osta poest uue auto, nimetab Erks kõrgepalgaliseks rikkuriks. Palgast rääkides pooldab ta õpetajate, kuid mitte ametnike palgatõusu. «No ok, õpetajate ja lasteaiatöötajate palgatõus on tõesti tore. Kuid kas tõusevad ka linnavalitsuse palgad ja muud sellised palgad? Sest nende palgatõusu ma kindlasti ei toeta,» postitas ta eelmisel kuul.
Seega on Erks Järvamaal üles kasvanud, siin töötav ja elav umbes 30aastane mees, kel on nii isiklik kui ka tööauto. Et pereelu teemad pole teda mõttevahetusele ärgitanud ja selle kohta puuduvad vihjed ka tema kommentaarides, võib eeldada, et tegemist on poissmehega.
Erksi kommentaarid pole solvavad ja ta ei ropenda, vaid avaldab üksnes arvamust, pole Järva Teatajal talle midagi ette heita.
Hea Erks, kui sa seda lugu loed, võta meiega ühendust, et saaksime teada, kui täppi sinu portreega läksime.
Järva Teataja soovitused kommentaaride kirjutajatele
• Kommentaarile annab kaalu, kui teete seda oma nime all.
• Anonüümselt võite kommenteerida juhul, kui arvamuse avaldamine võib teile töö- või eraelus probleeme tekitada.
• Meie kommentaariumis on keelatud ropendada ja õhutada vaenu.
• Kui mõni kommentaar teid solvab, andke sellest teada ja me kustutame selle.
Erksi kommentaare
Ega siin polegi muud öelda, kui et roolijoodik ja kihutamine, mõlemad asjad on väga väärad ja mõlemaid asju tuleks vältida. Ehk siis jällegi sama soovitus, inimesed sõitke kaine peaga ja ohutult ning mõistusega.
Tore, et kassid ja kanad pääsesid:) Kujutan ette, et Kaspar Poki elu ei ole lihtne. Muide härra Kaspar Pokk, su autol ei põle vasakul tagatulel üks pirn, vähemalt miski nädal aega tagasi ei põlenud.
Muidugi Järvamaa iive langeb, kui töökoht vähe, palk 5000kr, kui sedagi ja tööolud on nagu nad on paljudes kohtades. Samuti paljud lahkuvad Järvamaalt, loomulikult langeb paide iive.
Vaata Juss, eesti energia on nagu eesti riik, raha võtab rahvalt, aga vastu antav teenus, selle eest on küsitava väärtusega.
Ma räägin, lõpuks on meil politsei, tuletõrje, kiirabi, haiglad ja kõik ainult tallinnas olemas, kuna nii on ju odavam. Kui taoline rumalus jätkub, siis lõpuks ongi meil kõik ainult tallinnas olemas.
Mehed teevad sellepärast rohkem avariisid, kuna meesjuhte on rohkem ja mehed sõidavad rohkem. Kui võtta protsentuaalselt, et juhtide arv ja läbitud km-te arv ja sõidutunnid, siis teevad mehed ilmselt vähem avariisid kui naised. Mehed on paremad juhid, kui naised, nad suudavad autot paremini juhtida ja kindlamini jne, aga lihtsalt paljud mehed on liiga uljad ja ülbed liikluses ja nii juhtuvadki need õnnetused, mida võibolla naistel nii ei juhtu.
Kehvas töökeskonnas pole mitte ainult ajude vähesus süüdi, vaid ka tööandjate suhtumine töötajatesse. Alles oli ju uudis, kus kurdeti, et korralikke lihttöölisi pole võtta, kuid seda sealjuures ei mainitud, et töökeskkond on kehv ja palk on ka kehv. Sellises olukorras ei saagi korralikke töölisi omale, kahjuks ei saa paljud ettevõtjad ka nii lihtsast asjast aru, et maksa palka siis tuleb ka korralikke töölisi. Järvamaa olukord muutub seda enam hulluks, et korralikud töölised lähevad siit minema, kuskile, kus neid hinnatakse ja järele jääb siia üha enam neid, kes ei ole niiväga head töölised.