Koigi vallas lapsi kooli vedaval bussil tuli üleeile sõidu ajal kaks ratast alt ära ning sellest hoolimata, et ettevõtte bussidega on seda varemgi juhtunud, jätkab ta inimeste vedu.
Lapsi vedanud buss kaotas sõidu ajal rattad
Neljapäeva hommikul tuli Koigi vallas Sõrandu külas lapsi kooli vedanud bussil alt ära kaks tagumist ratast. Õnnetuse hetkel oli osaühingule Tescaal kuuluvas bussis lisaks juhile kaks koolilast ja üks täiskasvanu. Inimesed vigastada ei saanud.
Halb tee lõhub bussi
Bussijuht Mati tänas õnne, et rattad tulid ära teisel ringil, mil lapsi oli bussis vähe, esimese sõidu ajal oli õpilasi rohkem. Õnnetuse põhjuseks pidas ta kehva teed, mis masinat raputab.
Koigi vallavanem Kristjan Kõljalg kinnitas, et Tescaali ühel bussil on varemgi rattad alt tulnud ja teisigi probleeme esinenud. «No see asi peab nüüd lõppema, muidu on ükskord buss koos lastega kraavis,» sõnas ta.
Kõljalg lubas tegutseda kiiresti selle nimel, et liinile tuleks buss, millel kõik rattad küljes püsivad.
Samal õhtul saatis ta Järvamaa ühistranspordi keskusele kirja, kus palus seoses varasemate tehniliste probleemide ning neljapäevahommikuse koolibussi tehnilise rikkega Koigi–Köisi–Sõrandu–Koigi õpilasliinil teha AS ATKO Transile ettepanek alltöövõtja Tescaal OÜga leping lõpetada ning tagada õpilaste ja teiste reisijate vedu turvalise ja tehniliselt korras sõidukiga.
Kõljalg ütles, et Tescaali juht on käinud isegi vallavolikogu ees aru andmas.
Järvamaa ühistranspordi keskuse tegevdirektor Harri Lepamets selgitas, et selle liinikonkursi võitis ATKO Trans, kes on alltöövõtjana palganud Tescaali.
Ka Lepamets tunnistas, et Tescaaliga on varemgi probleeme ette tulnud. «Võib tõesti öelda, et ta on meie murelaps,» lisas ta.
Lepametsa hinnangul on ilmne, et Tescaal ei saa tööga hakkama ja konkursi võitnud ATKOl tuleks midagi ette võtta.
Tescaali juhataja Evi Ojasalu toetas bussijuhti selles, et rattad tulid alt kehva tee tõttu. «Kõik süüdistavad meid, kuid see, millised on siin teetingimused, ei huvita mitte kedagi,» pahandas ta.
Ojasalu kinnitas, et 20 aastat vana buss on tehniliselt igati korras, mida näitas ka mõni kuu tagasi läbitud tehnokontroll.
Ojasalu meelest pole buss sõitjatele ohtlik isegi siis, kui rattad alt tulevad, sest mööda nii kehva teed pole võimalik sõita kiiremini kui 50 kilomeetrit tunnis. «Tee pole halb mitte üksnes talvel, vaid ka suvel, sõidan seal autoga teise ja kolmanda käiguga,» lausus ta.
Ojasalu tunnistas, et tõepoolest tulid umbes kaks aastat tagasi ühel teisel Tescaali bussil rattad alt, kuid seda bussi nad enam ei kasuta.
Ojasalu ei salanud, et firma neli bussi on ülevaatuselt tehnoprobleemide tõttu tagasi saadetud, kuid alati on vead korda tehtud ja siis ülevaatus läbitud.
Ka neljapäeva pärastlõunaks olid bussil rattad tagasi all ja ta sõitis lapsi koolist koju viima.
ATKO Transi tegevdirektor Kalle Saviste ütles, et ei taha vastutusest kõrvale hiilida, kuid alltöövõtjaga on sõlmitud leping ja tema vastutab oma töö eest.
Rattaid kaob bussidel
alt kõigis firmades
Saviste märkis, et leping kehtib kooliaasta lõpuni ja praegu pole tal põhjust seda üles öelda. «Kõik paberid on korras ja bussid tehnoülevaatuse läbinud,» põhjendas ta.
Saviste selgitas, et kui tehnoülevaatus on bussid sõidukõlblikuks tunnistanud, pole ka temal mingit õigust neid rohkem kontrollida. «Üksnes politseinikud saavad busse kordusülevaatusele suunata,» lisas ta.
Saviste teada pööravad politseinikud busside tehnoseisule suurt tähelepanu.
Kuigi jutud bussist, millel sõidu ajal rattad alt ära tulevad, võivad tavainimesele külmajudinad peale ajada, juhtub seda Saviste teada tegelikult igas bussifirmas. «Meil on seitsme aasta jooksul sama asi juhtunud kolmel korral,» lisas ta.
Samas ei õigustanud Saviste juhtunut ja kinnitas, et kui bussil sõidu ajal ratas alt tuleb, pole buss sõidukorras või on mehaanik oma tööd lohakalt teinud.