Kauplused, turg, omavalitsushooned, postkontorid, perearstikeskused, söögikohad-kohvikud ehk asutused, kuhu inimestel on asja iga päev, pole tihtipeale arvestanud sellega, et väikelinnades ja asulates liikumiseks kasutavad paljud jalgratast. Kui autoomanik pääseb avalike hoonete juures oma sõidukiga peaaegu et trepi ette, siis ratturid saavad oma sõiduvahendi parkida hea õnne korral ja üksnes loetud hulga kaherattalisi mahutava hoidiku juures, kus kehtib reegel: kes ees, see mees. Rattahoidikuid lihtsalt napib või pole neid mõne asutuse ja hoone juures olemaski.
Mure kerkib päevakorrale juba esimeste kevadiste rattasõiduilmadega ja jõuab haripunkti suvel, mil just rattasõitjaid kõige rohkem liikvel on. Mõnegi poe ees on rattahoidikud, ent kui umbes kümme rattaomanikku on juba poes ostlemas, ei jää teistele muud võimalust, kui oodata, millal parkimiskoht vabaneb, või jätta sõiduk lihtsalt seina najale.