Kuigi piirid on kaupa vedavatele masinatele lahti, ei õnnestu reka kabiinis mööda Euroopat ringi sõita mitte igal inimesel. «Mul on veoautojuhiluba ja koolitused läbitud. Üksnes seetõttu saan sedamoodi tagasi. Muidu oleksin pidanud tulema lennukiga, mida lendab aina vähem,» selgitas ta.
Piiridel on olukord pinev. «Nagu 1990ndatel. Ungari võtab asja lausa absurdselt tõsiselt ja riiki Slovakkia poolt sisenemisel on ööpäevane järjekord,» ütles ta.
Eile oli Jaano Rässa Slovakkias, kus rekakoorem sai kaubatäiendust. Plaan oli jõuda õhtuks Slovakkia ja Poola piirile. «Slovakkias on rahvas ka hulluks läinud, ilma maskita ei lubata isegi tualetti. Ühtegi poodi ei saa sisse, kui sul pole maski ees ja kindaid käes, aga kaitsevahendid on otsas,» lausus ta.
Koju võiks Rässa enda meelest jõuda pühapäeval, aga ta ei hakanud ennustama enne, kui Poolas sees on.
Kas jääda koju või minna tagasi Soome tööle?
Türilt pärit Tiit Ojala töötab Soome veofirmas kaugsõiduautojuhina graafiku alusel. «Minu kahenädalase puhkuse katkestas kolmapäeval, viienda päeva hommikul, Soome riigi eriolukorra tõttu tööandja kaudu tulnud teavitus. Sain teada, et kui kohe samal päeval Soome ei sõida, võib juhtuda, et piirid sulguvad teadmata ajaks ja üle lahe pääseda on raske või sootuks võimatu,» lausus ta.
Ojala tunnistas, et otsust naasta Soome oli raske teha isegi siis, kui tööandja kinnitas, et tal on võimalik kohe rooli istuda. «Püüdsin olukorda selgitada oma kallile naisele Aliisile, kelles äkiline muutus ja ees ootav teadmatus esmalt paanikat tekitas,» ütles ta. «Lasin tal kõik hingelt ära rääkida. Kuulasin teda väga kannatlikult, kuni ta lõpuks väljapääsmatu olukorraga leppis – tuleb minna. Olenemata sellest, kui kauaks, olenemata sellest, mis toob tulevik.»