Saada vihje

Koolipoisid hakkavad sügisel ajaloolist teehöövlit taastama

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Paides 1940ndate teises pooles toodetud teehöövel V1, maanteemuuseumi teada pole 122 masinast säilinud ühtegi.
Paides 1940ndate teises pooles toodetud teehöövel V1, maanteemuuseumi teada pole 122 masinast säilinud ühtegi. Foto: Maanteemuseum

Eelmisel sügisel alanud arupidamine jõudis eelmisel nädalal maanteemuuseumi ja Järvamaa kutsehariduskeskuse põhjaliku koostööleppe allakirjastamiseni, et taastada Särevere õppekohas Paide masinatehases sõja järel projekteeritud ja ehitatud teehöövel V1.

Maanteemuuseumi direktor Kadri Valner ütles, et võimalik on taastamise asemel ka uus masin ehitada, sest praegu on esimeses Eestis projekteeritud ja 1947. aastal ehitatud höövlist õnnestunud kokku koguda üksnes viis detaili.

V1 on Paide masinatehases aastatel 1946-47 projekteeritud ja 1948. aastal tootmisse läinud esimene Eestis ja kogu Nõukogude Liidus projekteeritud iseseisvalt liikuv teehöövel, mis sai nime selle looja insener Arnold Volbergi järgi.

Kommentaarid
Tagasi üles