/nginx/o/2020/08/05/13254663t1hdec4.jpg)
Laupäeval sõideti Türi vallas asuval Kihli krossirajal Castrol motokrossi Eesti meistrivõistluste etappi. Rajal oli soolotsiklitega esinduslik seltskond motosportlasi, sh ka järvakaid.
MX2 ajasõidu võitis Paidest pärit Meico Vettik.
Vettik tunnistas esimese võistlusstardi eel, et kuigi ta peab Kihlit ennekõike heaks treeningrajaks ja võidu sõita on seal pisut kummaline, siis sel korral oli tunne sees hea ja eelsõit õnnestus. «Minu klassi esiviisik on kiire ja nendega saab võidu sõita küll,» iseloomustas ta. «Kiirus on olemas ja vigastused ei kimbuta. Prooviksin ikka esikohta püüda, eks näis, kuidas läheb.»
Vettik tõi tõsisematest konkurentidest välja Jörgen-Matthias Talviku ja Priit Rätsepa.
MX2 klassis asus esimest sõitu juhtima sellel hooajal kõik etapid võitnud Jörgen-Matthias Talviku (Husqvarna, Pärnu MC), keda asusid jahtima kvalifikatsiooni kiireimana kodurajal võistelnud Meico Vettik (KTM, KTM Racing Estonia), Egert Pihlak (KTM, Motoextreme) ja valitsev Eesti meister Priit Rätsep (Honda, HRC Eesti Racing Team).
Naasmine vigastuspausilt
MX2 klassis asus esimest sõitu juhtima sellel hooajal kõik etapid võitnud Jörgen-Matthias Talviku (Husqvarna, Pärnu MC), keda asusid jahtima kvalifikatsiooni kiireimana kodurajal võistelnud Meico Vettik (KTM, KTM Racing Estonia), Egert Pihlak (KTM, Motoextreme) ja valitsev Eesti meister Priit Rätsep (Honda, HRC Eesti Racing Team). Vettik pakkus esimestel ringidel Talvikule kõva konkurentsi, kuid liider ei vääratanud ning püsis esikohal ruudulise lipu langemiseni. Rätsep sai Vettiku apsu tõttu konkurendi kätte ja tõusis ise teiseks, kus ta püsis Vettiku ees sõidu lõpuni.
Teises stardis oli kodupubliku rõõmuks parim Vettik, kellele järgnesid Rätsep ja Talviku. Viimane möödus juba avaringil Rätsepast ja mõned ringid hiljem ka Vettikust. Esitrio sõitis väikeste vahedega enamiku sõidust ja kuna keegi enam möödasõite ei teinud, siis oligi järjekord lõpujoonel Talviku, Vettik ja Rätsep.
Etapivõidu võttis seega Talviku, teine oli tänu teisele sõidule Vettik ja kolmas Rätsep.
«Proovin Kihlis kiiresti sõita ja head hoogu näidata, kuid... Ega kusagil mujal mul praegu võistelda olegi,» nentis Vettik. «Maailm on veel lukus, kuid loodame, et augusti keskel tuleb Lätis Euroopa meistrivõistluste etapp, kus ühe nädala jooksul korraldatakse mitu osavõistlust.»
Hooaja esimene võistlus oli Vettikul aga enne suuremat koroonapuhangut ehk märtsi alguses Inglismaal. Edasi tuli pikk-pikk paus Eestis.
Naistesõidus läks rajale Türi vallast pärit Kadri Ehamäe.
Oma hooaja esimese stardi tegi Ehamäe alles juuli lõpus Soomes, kus lõpetas sealsete meistrivõistluste teise etapi neljandana. «Olin pikalt vigastuse tõttu eemal – koroonaaja lõpus kukkusin Kihlis trenni tehes rangluu puruks ja olin sel põhjusel nädalaid krossirajalt ära,» selgitas ta.
«Kiirus on olemas, kuid vastupidavusest jääb puudu,» hindas ta oma vormi. «Enesekindlusest jääb ka vajaka. Mingi kartus on ikka sees.»
Ajasõiduga Ehamäe laupäeval rahule ei jäänud, kuid sellest polnud ka hullu. «Võtan võistluspäeva rahulikult, pigem kui treeningut, et ise terveks jääksin,» ütles ta. «Erinevalt Soome sarjast ma kohalikel meistrivõistlustel mingit kohta ei jahi, sest etappe on vahele jäänud.»
Koos veteranidega rajal olnud naistest võitis nagu Karksi-Nuia ja Pärnu võistlustelgi leedulanna Adrija Skudutytele (KTM), kellele järgnesid Kadri Ehamäe (Yamaha, RedMoto Racing) ning võitja õde Agilija Skudutytele (KTM).
Vigastuse tõttu jääb Ehamäel osalemata ka selleks aastaks kavva võetud triatlonil.
Trennid ja võistlused
Järvamaa motosportlasi oli Kihlis teisigi. 65Cc klassis tuli näiteks Robin Raudsepp seitsmendaks ja veteranidest oli Valeri Homin viies.
Tänavu sõidetakse motokrossi meistrivõistluste etappe Eesti parimatel radadel Pärnus, Valgas, Tihemetsas, Tartus, Türil, Toilas ja Viljandis. Osa etappe peetakse kahepäevalistena, kus laupäeval kihutavad soolo-tsiklid ning pühapäeval on kord külgvankrite ja quad’ide käes.
Osa etappe on aga eraldi. Külgkorvide ja quad’ide eraldi etapp peetakse Kihli krossirajal 16. augustil.
Laupäevase etapi korraldajaklubi ehk Türi AMK esindaja Kermo Rannik tunnistas, et sedavõrd kõrgetasemeline krossivõistlus on klubi uuele juhatusele esimene. «Tavakrossist erineb meistrivõistluste etapp ennekõike kõrgema taseme poolest,» ütles ta võistluspäeva hommikul. «Osalejate arvult oli juulikuine noortekross isegi mõnevõrra suurem, kuid meile on sellisel tasemel krossi korraldada väga oluline.»
«Kesk-Eestisse on kõigil hea tulla ja meie motokompleks on samuti tasemel,» põhjendas Rannik Eesti meistrivõistluste etapi Kihli saamise tagamaid. «Kui tavaliselt algab krossihooaeg aprillikuus, siis tänavu olid koroona tõttu esimesed võistlused alles kesksuvel. Nüüd ongi nii, et kõik nädalavahetused on võistlusi tihedalt täis.»
Ta täpsustas, et sel hooajal on Kihlis kolm krossi. Hooaja avasid nad eelmisel nädalavahetusel noortekrossiga ning kuu keskel sõidavad seal Eesti meistrivõistlustel külgvankrid ja quadracer’id.
Rannik avaldas, et aastal 2020 elab Kihli motokompleks tavalist elu. Tehakse trenne ning motoentusiastid püüavad olemasolevat kogu aeg sammhaaval edasi arendada. «Oleme teinud rada tehnilisemaks, kuid mitte ülemäära. Põhirõhu oleme pannud sellele, et ka tuuliste ja päikesepaisteliste ilmadega saaks tolmuvabal rajal treenida,» lisas ta.