Mäo liiklussõlm paistab silma avariidega

Tiit Reinberg
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pühapäeval toimus Mäo liiklussõlmes, kohas kus Pärnu–Rakvere maantee ristub Tallinna–Tartu maanteega, järjekordne avarii. Kui palju on pooleteise aastaga selles kohas plekki mõlgitud, ei oska keegi öelda.
Pühapäeval toimus Mäo liiklussõlmes, kohas kus Pärnu–Rakvere maantee ristub Tallinna–Tartu maanteega, järjekordne avarii. Kui palju on pooleteise aastaga selles kohas plekki mõlgitud, ei oska keegi öelda. Foto: Kaspar Pokk/Kanal 2

Nädalavahetusel Mäos juhtunud avarii näitas taas, et pool miljardit krooni maksma läinud liiklussõlme Pärnu–Rakvere maantee osa on liiklejatele segane ja seetõttu ka ohtlik.

Pühapäeval kella 20.25 paiku juhtus Pärnu–Rakvere maantee 96. kilomeetril Mäo viaduktil liiklusõnnetus, kus kokku põrkasid sõiduautod Mercedes-Benz ja Honda.
Rakvere poolt tulnud Mercedese 36aastane juht Silver hakkas Tartu poole keerama, kuid ei andnud teed Pärnu poolt Rakvere suunas liikunud Hondale, mille roolis oli 34aastane Kalle.
Et hoog oli väike, inimesed õnnetuses ei kannatanud, küll vajavad autod remonti.
Sellest õnnetuskohast loetud meetrid eemal juhtus avarii ka 7. jaanuaril, kui Tartu poolt tulnud ja Paide poole sõita soovinud Mercedes-Benzi juht ei andnud teed vasakult lähenevale Audile.
Mercedest juhtinud Guido tunnistas Kanal 2 saates «Reporter», et Mäo liiklussõlm on temale liiga keeruline.
Järva Teataja on samal teelõigul juhtunud liiklusõnnetusest kirjutanud veel kahel korral. Esimene avarii juhtus juba 2010. aasta sügisel poolteist nädalat pärast liiklussõlme avamist.
Politsei patrullteenistuse vanem Üllar Kütt tunnistas, et isegi politseinikud ei tea, kui palju on kõnealusel teelõigul poolteise aasta jooksul avariisid juhtunud, sest kõigist juhtumeist neid ei teavitata.
Küti hinnangul on üks riigi viimaste aastate suuremaid teetöid halvasti projekteeritud. «Seal on päris ohtlikud kohad,» lausus ta. «Liiklussõlm tuleks ehitada nii, et ristuvaid teid ei tohiks olla, nagu see on Tallinna külje all Jüris.»
Et uute peale- ja mahasõitude ehitamine on suur ja kallis töö, pole liiklusohutust seal parandada lihtne. «Oleme teinud maanteeametile ettepaneku paigaldada «Stop» märk kohta, kus Tartu poolt tulevad autojuhid pööravad Paide poole,» lisas Kütt.
Et edaspidi sellel teelõigul vähem avariisid juhtuks, soovitas Kütt autojuhtidele olla ettevaatlik isegi peateel sõites.
Kui Mäo liiklussõlme avariisid põhjustanud kohaga pole Kütt kuidagi rahul, siis Tallinna–Tartu maantee osa kohta lausus ta kiidusõnu, sest seal on varasemaga võrreldes liiklus tunduvalt turvalisem.
Maanteeameti Ida regiooni direktori asetäitja Jaan Võsu ütles, et eelprojekti koostamise käigus tehtud liiklusuuringute järgi on Rakverest Tartu suunas ja Tartust Pärnu suunas pöörete sooritajate hulk sedavõrd väike, et vajadust nendele eraldi rampe rajada pole. «Maanteeameti hinnangul on tegemist juhtide tähelepanematusest tingitud õnnetustega,» lisas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles